بازیگر فیلم «احمد»: با تلفیق طنز در فیلم‌های دفاع‌مقدس بهتر می‌شود حرف‌ زد+ فیلم

تهران- ایرنا- بازیگر فیلم های «احمد» و «میرو» در جشنواره فیلم فجر، با بیان این‌که با تلفیق گونه دفاع مقدس و طنز بهتر می‌شود حرف‌ها را زد، گفت: «لیلی با من است» آغاز کار را زد اما «اخراجی‌ها» بود که دست فیلم‌سازها را باز کرد تا با بتوان با یک سری مفاهیم و خط قرمزها شوخی کرد.

ابوالفضل همراه در حاشیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا در قیاس ایفای نقش خود در اخراجی‌ها و فیلم‌های سینمایی میرو و احمد اظهار داشت: ژانر مورد علاقه من، دفاع مقدس است و معمولا کارهایی که در این ژانر ساخته و به من پیشنهاد می‌شود را با اغماض قبول می‌کنم، حتی اگر فیلمنامه، عوامل و قصه شرایطی داشته باشند. بر خلاف دیگر ژانرها که سعی می‌کنم خیلی گزیده انتخاب کنم، در ژانر دفاع مقدس خیلی در پی این‌ مساله نیستم.

بر خلاف دیگر گونه که سعی می‌کنم خیلی گزیده انتخاب کنم، در ژانر دفاع مقدس خیلی در پی این‌ مساله نیستموی ادامه داد: دفاع مقدس به‌عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های من است و سعی می‌کنم در حوزه تئاتر، سینما، تلویزیون و رسانه در این حوزه فعال باشم و گفته‌ها و ناگفته‌های دوران دفاع مقدس که خانواده و خاطرات را هم دربرمی‌گیرد را در قالب کار نمایشی روی صحنه، سینما و تلویزیون برای مخاطبان بازگو کنم.

کارگردان فیلم مثل مصطفی که داستان آن مرتبط با شهید صدرزاده است، گفت: عملا به‌گونه‌ای خودم را در ژانر دفاع مقدس عجین کردم؛ در فیلم میرو شاید ژانر اصلی دفاع مقدس نیست اما چون اشاراتی به دفاع مقدس می‌شود و بخش‌هایی از آن به این دوران برمی‌گردد، ایفای نقش کردم. شاید این آثار قابل قیاس با هم و یا دیگر کارهایی که در آنها ایفای نقش کرده‌ام، نباشند.

اخراجی‌ها یک اتفاق کاملا نادر در سینمای ایران بود

وی گفت: اخراجی‌ها یک اتفاق کاملا نادر در سینمای ایران بود و به‌نوعی سردمدار یک سری فیلم‌ها شد. درست است که پیشتر فیلم لیلی با من است استارت این کار را زده بود اما اخراجی‌ها بود که عملا دست فیلمسازان را باز کرد تا با یک سری مفاهیم و خط قرمزها شوخی کنند. در این گونه کارها، طنز و دفاع مقدس وقتی با هم تلفیق شود خیلی بهتر می‌شود حرف زد.

ابوالفضل همراه: با تلفیق ژانر دفاع مقدس و طنز بهتر می‌شود حرف‌ها را زد+ فیلم

همراه اظهار داشت: دو کار امسال که در آنها ایفای نقش کردم، کاملا جدی است و هر دو کارگردان زحمت کشیدند اما کاملا از حیث قصه و سبک متفاوت از هم هستند. کارگردان میرو سعی کند روی بعد اجتماعی قضیه تاکید کند مخصوصا بافت منطقه سیستان و بلوچستان که شاید برای مخاطبان کمتر شناخته شده باشد و ما نیز به عنوان بازیگران حرفه‌ای در کنار بازیگران محلی تمام تلاش خود را کردیم لحظات و اتفاقاتی که مدنظر کارگردان است باورپذیرتر شود. برای من هم تجربه خیلی خوشایند و شیرینی بود.

خیلی از مشکلات سیستان و بلوچستان با سرمایه‌گذاری روی سینما قابل حل است

احمد، فیلم کاملا متفاوت و سختی است و فکر می‌کنم یکی از کارهای قابل بحث جشنواره امسال باشدوی تاکید کرد: اگر در خطه سیستان و بلوچستان روی کارهای فرهنگی - هنری مخصوصا سینما و تلویزیون سرمایه‌گذاری شود قطعا خیلی از مشکلات اجتماعی منطقه قابل حل است. این منطقه به شدت افراد مستعد و در زمینه های مختلف افراد توانمند دارد که لازم است به آن توجه شود.

همراه همچنین گفت: فیلم احمد هم به عنوان سومین کار امیرعباس ربیعی بعد از ضد و لباس شخصی، فیلم کاملا متفاوت و سختی است و فکر می‌کنم یکی از فیلم‌های قابل بحث جشنواره امسال باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: نقش من در احمد چون نقش خاص است شاید در تصویر خیلی به چشم نیاید اما حضور و اثرگذاری آن در فیلم کاملا محسوس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha