کارگردان «میرو»: برای جایزه گرفتن فیلم نمی‌سازم+ فیلم

تهران- ایرنا- کارگردان «میرو» گفت: واقعا برای جایزه، فیلم نمی‌سازم، همانند زمانی که فیلم کوتاه و مستند کار می‌کردم، بیشتر برای من شنیده شدن حرف، مهم است اما جایزه می‌تواند به بهتر شنیده شدن این حرف‌ها کمک کند.

حسین ریگی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: میرو هم یک تصویرنوشته‌ای از من در استان سیستان و بلوچستان است. تیمی یک‌دل، همرنگ، هم‌پا و همراه پای این فیلم بود تا بتوانیم دوباره تصویر دیگری از استان را بر پرده نقره‌ای حک کنیم.

وی افزود: میرو راجع به مردانگی و نوجوانی است که برای رسیدن به آرزوهایش می‌جنگد و برای اثبات مردانگی خود به مادرش، دست به کار خطرناک می‌زند. این فیلم در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده و به جشنواره آمده است.

از نظر کارگردانی و تهیه‌کنندگی می‌توانیم جایزه ببریم اما واقعا بخشی از روند جایزه به سلیقه داوران برمی‌گردد

ریگی در این باره که میرو امسال چند جایزه را به خود به خانه خواهد برد؟ گفت: در تمام بخش‌ها زحمت کشیده شده و از نظر کارگردانی و تهیه‌کنندگی می‌توانیم جایزه ببریم اما واقعا بخشی از روند جایزه به سلیقه داوران برمی‌گردد. بخشی از گروه داوران، تخصصی و بخشی دیگر نوع نگاه آنهاست. به خاطر همین هرگز دنبال این سلیقه‌ها نبودم.

ریگی که سال گذشته نیز هوک را به جشنواره آورده بود در این باره که آیا میرو به پختگی لازم رسیده که به جشنواره آمده است؟ اظهار داشت: در دو کار قبلی ام سعی کردم تجربه به دست بیاورم در عین حالی که روی فیلم دیگری کار می‌کردم و این تجربه‌ها را روی فیلم میرو اعمال کردم.

در فضایی کار کردم که سینمای حرفه‌ای نداشت

ریگی گفت: من در فضایی فیلم ساختم که هیچ وقت فضای حرفه‌ای سینما در آن وجود نداشته و با آزمون و خطا وارد سینما شدم یعنی یک روند رشدی طی کردم و نسبت به دو فیلم قبلی‌ام به میرو نمره قبولی بهتری می‌دهم.

وی در این باره که آیا کار بعدی خود را در سیستان و بلوچستان می‌سازد؟ خاطرنشان کرد: فضا به سمتی می‌رود که افراد را از کار کودک و نوجوان و کار بومی می‌ترسانند. شاید بخواهم یک فیلم اجتماعی و در ژانری خارج از ژانر کودک و نوجوان کار کنم و در زمان حاضر هیچ چیزی مشخص نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha