بیانیه تشکل‌دانشجویی خطاب به خواص: مراقب نقشه دشمنان برای تفرقه افکنی باشید

تهران- ایرنا- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در بیانیه‌ای با مهم دانستن نقش خواص برای به صحنه آوردن مردم و هشدار نسبت به تفرقه افکنی‌ها و تاکید بر درک مردم، شنیدن خواست آنها، آشنایی با حقیقت و واقعیت امور و نهایتاً اتحاذ تصمیم متناسب را از جمله وظایف خواص در صحنه سیاسی دانست.

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پی بیانات روز دوشنبه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش درباره نقش خواص در پرشور برگزار شدن انتخابات، در بیانیه‌ای که در اختیار ایرنا قرار داد، یکی از وجوه تمایز اصلی خواص با سایر افراد را اثرگذاری آنها بر جامعه دانست و اعلام کرد: رهبر انقلاب هر بار در ایام انتخابات بر مشارکت پرشور تأکید می‌کنند؛ شاید یکی از دلایل اصلی این تاکیدات نقشه دشمن برای ضربه زدن به بدنه اجتماعی انقلاب اسلامی می‌تواند باشد.

این تشکل دانشجویی آورده است: دشمن با شکست‌های پیاپی که طی سالیان گذشته از ملت ایران خورده به درستی فهمیده است که تنها راه از پا در آوردن این انقلاب مردمی، جدا کردن آحاد مردم از این انقلابِ برخاسته از دل مردم هست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تأکید کرد: وقتی از یک انقلاب مردمی حرف می‌زنیم یعنی از صدر تا ذیل این انقلاب؛ از توده‌ها تا مسئولان و خواص از جنس مردم هستند؛ بنابراین اگر دشمن بتواند میان خواص و مردم شکاف ایجاد کند، می‌تواند ظرفیت مردمی‌ انقلاب را خالی کند. در این چارچوب دشمن تلاش می‌کند حرف خود را از زبان برخی از خواص به مردم بزند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

این تشکل دانشجویی با بیان اینکه دشمن با ایجاد شکاف میان مردم و خواص با یک تیر دو نشان را می‌زند و علاوه بر رسیدن به اهداف خود، می‌تواند با ایجاد شکاف و تفرقه به تعبیری با غبار آلود کردن فضا و فتنه‌انگیزی، جنبه مردمی این انقلاب را کم رنگ کند، با مهم دانستن نقش خواص برای به صحنه آوردن مردم، وحدت مردم و خواص و مسئولان را ضامن رشد و تعالی انقلاب اسلامی دانست و هشدار داد که برخوردهای سلبی خواص و مسئولان ممکن است باعث ریزش‌هایی شود که به راحتی قابل جبران نیست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به رشد و تکامل تاریخی جامعه ایران و نقش‌آفرینی خواص در بزنگاه‌های حساس، اعلام کرد: برخی از خواص در فراز و نشیب‌ها و پیچ‌های تاریخی عملکرد خوبی داشتند که اگر این گونه نبود نمی‌توانستیم ادعا کنیم، امروز نزدیک قله هستیم. بنابراین موفقیت‌ها و دستاوردهای فراوانی که شاهدش هستیم نتیجه همین نقش آفرینی‌ها است. خوش‌بینیم که از این پس هم غیر از این نخواهد بود و به لطف خدا بهتر از گذشته عمل خواهیم کرد که لازمه این امر توجه مسئولان به واقعیات جامعه، توجه به مطالبات اجتماعی و تلاش برای اعتمادافزایی بین مردم و مسئولان و خواص است.

این تشکل دانشجویی در بیانیه خود با تقسیم نخبگان به دو گروه مسئولان فعلی و سابق نوشت: مهم‌ترین پیام حضور فردی که پس از سال‌ها حضور در مناصب مختلف حاکمیتی و پشت سرگذاشتن چالش‌های فراوان دوباره داوطلب انتخابات می‌شود این است که با تمام سختی‌ها همچنان به پیمانی که بسته‌اند، پایبند هستند و تلاش بدخواهان برای انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود خللی در اراده و ایمانش ایجاد نکرده است. بنابراین وظیفه اصلی این گروه را حضور و دعوت کلامی و عملی به مشارکت پرشور در انتخابات می‌دانیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به تأثیر عملکرد مسئولان بر افزایش مشارکت، آورده است: اگر عملکرد مسئولان عادلانه، منطقی و همراه با نهایت تلاش برای تحقق خواست مردم باشد و مردم مسئولان را نمایندگان واقعی خود در امر حکمرانی ببینند و انتخابات را تنها در حد تغییر مدیریتی و جابجایی افراد ندانند، شرکت در انتخابات را در سرنوشت و آینده خود تأثیرگذار می‌بینند و مشارکت پرشوری خواهند داشت.

این تشکل دانشجویی در پایان تأکید کرد: عملکرد مسئولان در راستای فراهم‌سازی بستر انتخاب، نقش تعیین کننده‌ای در مشارکت مردم در انتخابات خواهد داشت. در نتیجه توصیه ما به گروه دوم از خواص، به کار گیری نهایت تلاش در جهت درک مردم، شنیدن خواست مردم، آشنایی با حقیقت و واقعیت امور و نهایتاً اتحاذ تصمیم متناسب است که ان‌شاءالله شاهد آن خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha