۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85363573
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

نجات خلیج گرگان و گردشگری آشوراده اقدام انقلابی دولت سیزدهم است
بازگشایی کانال آشور منتهی به خلیج گرگان

گرگان - ایرنا - فرماندار ترکمن گفت: نجات خلیج گرگان با بهره‌برداری از طرح لایروبی کانال اصلی آن و گردشگری آشوراده، اقدام انقلابی دولت سیزدهم  و درایت استاندار گلستان طی ۱۸ ماه اخیر بوده است.

به گزارش ایرنا، نورمحمد جعفری عصر سه‌شنبه در نشست با مردم شهر سیجوال شهرستان ترکمن، افزود: طرح لایروبی کانال اصلی خلیج گرگان با جذب پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام و این پهنه آبی از طریق این کانال با دریای خزر برقرار شده است.

وی گفت: با اجرای لایروبی کانال اصلی خلیج گرگان شاهد ورود ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب، ورود ۱۵۰ هزار قطعه از پرندگان مهاجر سیبری به خلیج گرگان و دور شدن ریزگردها از منطقه و استان هستیم.

فرماندار ترکمن با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در این شهرستان، گفت:در این دولت از ابتدای فعالیت تاکنون ۳۲۳ طرح عمرانی با اعتبار ۲۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز شده که ۲۰ طرح آن از محل دور سفر نخست دولت سیزدهم بوده است.

وی ادامه داد: طرح‌های اقتصادی بهره‌برداری ۵۷۴ طرح و هزینه کرد هشت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای هزار و ۷۵ نفر بوده است.

به گفته وی برای شهر پنج هزار نفری سیجوال از توابع شهرستان ترکمن نیز در دولت سیزدهم ۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی با جذب هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی خواستار ساخت سالن ورزشی ، اختصاص زمین هبه شده به آموزش و پرورش و واگذاری آن برای ساخت ساختمان بخشداری، اختصاص ساختمان مرکز ترویج جهادکشاورزی برای استقرار کتابخانه عمومی شهر سیجوال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha