۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85378511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه طرح خدمات پزشکی در آبادان بهره برداری شد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85378511
سه طرح خدمات پزشکی در آبادان بهره برداری شد

آبادان - ایرنا - سه طرح خدمات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۳۷۹ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور دکتر سیدحیدر محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور سه‌شنبه در آبادان افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در بیمارستان شهید بهشتی آبادان گفت: احداث و راه‌اندازی مرکز تصویربرداری ام‌ارای بیمارستان شهید بهشتی آبادان با ۱۷۵ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید محمد محمدی افزود: تصویربرداری ام‌ارای بیمارستان شهید بهشتی آبادان با قدرت مغناطیسی ۱.۵ تسلا پس از اتمام فرایند نصب، در مرحله خدمات رسانی قرار گرفت.

وی افزود: از قابلیت‌های ویژه این دستگاه می‌توان به عدم محدودیت وزن، تصویربرداری سه‌بعدی از تمام اندام‌ها و ارگان‌های بدن، سرعت بالای اسکن همراه بادقت و کیفیت بالای تصاویر، انجام تمام اسکن‌ها با پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای روز دنیا از سیستم مغزی، ستون فقرات، قلب، آنژیوگرافی عروق، مفاصل، شکم و لگن، کبد و کیسه صفرا، آنکولوژی و اطفال به صورت باتزریق و بدون تزریق، کاهش ۷۰ درصد صدا، سبکی و انعطاف‌پذیر بودن کویل‌های بدون سیم اشاره کرد.

سه طرح خدمات پزشکی در آبادان بهره برداری شد

محمدی اظهار کرد: ساختمان جدید ستاد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز با اعتبار ۱۹۱ میلیارد ریال در مساحت ۹۲۳ مترمربع تجیهز و افتتاح شد.

وی گفت: انبار استراتژیک دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

بیمارستان‌های شهید بهشتی، طالقانی و علوی به همراه بیماستان ۱۷ شهریور متعلق به تامین اجتماعی و بیمارستان امام نفت در آبادان فعالیت دارند.

همچنین شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت بهره‌مند هستند. عملیات ساخت بیمارستان‌های جدید نفت و تامین اجتماعی نیز در آبادان در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha