۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 85378710
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یادِ یار خبرنگار شهید

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبر: 85378710
یادِ یار خبرنگار شهید

کرمان - ایرنا - جهاد دانشگاهی کرمان صبح روز سه‌شنبه همزمان با ایام دهه فجر، حال و هوای متفاوتی داشت، آن هم در نتیجه حضور پدر، مادر و خواهر خبرنگار شهیدی که یادش جاویدان مانده است؛ این برنامه با عنوان یادیار با تجلیل از این خانواده و نیز مزین شدن نام شهید اسماعیل عمرانی بر بانک خون ناف رویان در شهرستان جیرفت همراه بود.

به گزارش ایرنا، شهید عمرانی، زاده شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان، خبرنگار ایسنا بود که سال ۸۴ همراه با سایر خبرنگاران در سقوط هواپیمای سی۱۳۰ در مسیر آگاهی بخشی به افکارعمومی آسمانی شد؛ وی پیش از شهادت در ایسنا کرمان نیز سابقه فعالیت داشت.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های گسترده‌ کشور از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون و ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: رسانه ها در اشاعه پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی دارند و باید این کار به شکل کارشناسی و هنرمندان انجام شود.

مهدی بازمانده در ویژه برنامه یاد یار در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و همچنین شهید عمرانی افزود: خبرنگاران در برهه‌های مختلف از جمله انقلاب، دفاع مقدس، شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه مسئولیت خطیر خود را به نحو احسن انجام داده‌اند و حتی جان خود را هم برای اینکه بتوانند واقعیت را با قلم و دوربین خود به‌خوبی اطلاع رسانی کنند، نثار کردند.

وی اظهار داشت: امروز پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به کشوری سربلند و قدرتمند تبدیل شده که در همه حوزه‌های مختلف از جمله، پزشکی، آموزشی، فنی و مهندسی، نظامی و غیره شاهد پیشرفت و تعالی آن هستیم که این موجب غرور و افتخار ما ایرانیان است.

رییس سازمان خبرگزای جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان نیز در این مراسم ضمن تشریح ابعاد اهمیت کار رسانه ها و خبرنگاران گفت: خبرنگاران ضمن اینکه برای بیان واقعیت ها باید در هر عرصه خطرناکی حضور میدانی داشته باشند که ممکن است جانشان را از دست دهند، در فضای اطلاع رسانی کشور نیز باید از تجزیه و تحلیل به روز ، اشراف به ابعاد نظام حکمرانی، شرایط مترتب به رویداد و ارتباطات قوی در اخذ اطلاعات پیرامون برخوردار باشند که جمیع این شرایط، کار خبرنگاری را بسیار سخت و پیچیده می کند.

داود میاندهی افزود: خبرنگار باید بتواند به‌موقع اطلاعات صحیح را از مجاری مناسب بگیرد، پالایش و به‌درستی با سرعت اطلاع رسانی کند که این هم جزو سختی های کار خبرنگاران محسوب می شود.

ایوب فلاحی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این آیین، جهاددانشگاهی استان کرمان را یار و همراه همیشگی حوزه امور اجتماعی استانداری ذکر و تصریح کرد: خوشبختانه این مجموعه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی به‌خوبی ما را یاری می رساند و معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور نیز طی روزهای اخیر از جهاددانشگاهی کرمان به عنوان نهادی فعال در زمینه امور اجتماعی با برنامه های متعدد در مراسمی کشور یاد کرد که موجب خرسندی همکاران ما در مجموعه استانداری شد.

وی همچنین با بیان اینکه شهدا با نثار خون و جان مطهر خود دین سنگینی را بر دوش ما قرار داده‌اند، گفت: امید است بتوانیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنطور که شایسته این نظام و مردم است، خدمت کنیم و مدیون خون شهدا نباشیم.

همچنین پدر شهید اسماعیل عمرانی (خبرنگار ایسنای کرمان) ضمن بیان خصوصیات اخلاقی این شهید به بیان خاطراتی از این شهید درباره روحیه کمک رسانی وی به مردم زلزله زده بم و دیگر وقایع پرداخت.

در پایان از خانواده شهید عمرانی تجلیل و بانک خون بند ناف رویان در جیرفت نیز به نام این شهید گرانقدر مزین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha