۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85378721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه بوم‌گردی مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85378721
توسعه بوم‌گردی مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود

 اردبیل - ایرنا -رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: توسعه بوم‌گردی این استان در راستای ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند مانع از مهاجرت روستاییان شود و در مطالعات آمایش سرزمین به این موضوع توجه جدی شده است

داود شایقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم بسترسازی برای ماندگاری روستاییان در روستاها اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸ درصد جمعیت استان در شهرها و ۳۲ درصد در روستاها سکونت دارند و دولت دنبال این است که روستا به عنوان منبع تولید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های متعدد گردشگری روستایی و عشایری است که با استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها می‌توان زیست بوم روستایی و عشایری را در این استان توسعه داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل بیان کرد: تقویت زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری ، حمایت از سرمایه‌گذاران، توسعه گردشگری دیجیتالی، توجه به شاخه‌های جدید گردشگری، تبلیغ و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان، توانمندسازی فعالان بخش گردشگری، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله اقداماتی بوده که برای رونق صنعت گردشگری در استان هدف‌گذاری شده و تاکنون برنامه‌های مختلفی در این بخش‌ عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای گردشگری استان اردبیل، ارائه راهکارها برای توسعه اشتغال در استان را ضروری دانست و گفت: استان اردبیل مزیت‌های بالایی برای توسعه گردشگری دارد و زیرساخت‌های مختلفی در این بخش ایجاد شده که می‌تواند زمینه را برای توسعه اشتغال فراهم کند.

شایقی همچنین از مطالعه طرح توسعه اقتصادی ۷۲۰ روستا در استان اردبیل خبر داد و افزود: یکی از محورهای توسعه این روستاها گردشگری عنوان شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای شناخت این ظرفیت‌ها از اسناد مطالعاتی این روستاها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha