۲ واحد تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید

تبریز- ایرنا- همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۲ واحد تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی «استاد عالی نسب» و «بیلوردی» آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، روز سه شنبه با حضور در شهرک های صنعتی استاد عالی نسب و بیلوردی از مراحل تصفیه پساب واحدهای صنعتی در این تصفیه خانه ها بازدید کرد و در جریان عملیات اجرایی آن ها قرار گرفت.

تصفیه خانه شهرک صنعتی استاد عالی نسب دارای ظرفیت تصفیه روزانه ۳۰۰ مترمکعب پساب صنعتی بوده و در ۲ خط موازی هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب در روز، ساخته شده است.

طول شبکه فاضلاب این تصفیه خانه ۶ کیلومتر بوده و سیستم فرآیندی آن تلفیقی بی هوازی و هوازی (هوادهی گسترده) و جنس مخازن آن پلی اتیلنی و فلزی و ارزش روز اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب این شهرک حدود ۳۵۰ میلیارد ریال است.

۲ واحد تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید

تصفیه خانه شهرک صنعتی بیلوردی نیز دارای ظرفیت تصفیه روزانه ۴۰۰ مترمکعب پساب صنعتی بوده و در ۲ خط موازی هر کدام به ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز، احداث شده است.

طول شبکه فاضلاب این تصفیه خانه هفت کیلومتر بوده و سیستم فرآیندی آن نیز بیولوژیکی تلفیقی بی هوازی و هوازی (هوادهی گسترده) و جنس مخازن آن بتن مسلح و هزینه به روز اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب حدود ۴۸۵ میلیارد ریال است.

درصد پوشش این تصفیه خانه ها، ۱۰۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک های صنعتی بوده و پساب حاصل از تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز شهرک ها استفاده می شود.

همزمان با سفر فرشاد مقیمی، از واحد تولیدکننده انواع فیلترهای اکویی و هواکش با مساحت ۲۸ هزار مترمربع و زیربنای ۱۲ هزار مترمربع، سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر بهره برداری شد.

در جریان این سفر، بزرگترین واحد تولید انواع شومینه برقی و گازی خاورمیانه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

۲ واحد تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل این واحد صنعتی در حاشیه مراسم یاد شده به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد تولیدی دارای ظرفیت تولید سالانه ۲۲ هزار دستگاه انواع شومینه برقی و گازی بوده و برای ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

«حجت حسن زاده»، با اشاره به اینکه تولیدات این کارخانه جنبه صادراتی دارد، افزود: سالانه حدود ۹ تا ۱۲ هزار دستگاه تولید شده در این واحد به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس از جمله ترکیه، روسیه، عراق و جمهوری آذربایجان صادر می شود.

وی اظهار کرد: این واحد تولیدی دارای گواهینامه استاندارد اروپا، ایزو و کنترل کیفی ایزو بوده و برای اجرا و راه اندازی مرحله دوم این کارخانه در شهرک بیلوردی حدود ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، اکنون ۵۷ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله بهره برداری رسیده، چهار شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله ساخت و ساز و رفع نواقص است و چهار شهرک و ناحیه صنعتی بدون زمین صنعتی است که ساخت تعدادی از آن ها در شرایط فعلی ضرورت ندارد.

۱۳ شهرک صنعتی آذربایجان شرقی دارای تصفیه خانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha