تجهیزات جدید در ناوگان آتش نشانی/افتتاح اولین ایستگاه بانوان آتش‌نشان در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ۲ ایستگاه آتش نشانی ۱۳۸ مخصوص بانوان آتش‌نشان در خیابان ستارخان و ۱۳۵ در خیابان صابونیان منطقه ۱۶ و گفت: تامین تجهیزات جدید از ضرورت‌های حوزه بحران و حوادث پایتخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت الله محمدی روز سه‌پشنبه در نود و هشتمین پویش امید و افتخار که به افتتاح این ۲ ایستگاه آتش نشانی اختصاص داشت، افزود: وجود جمعیت انسانی به همراه تعداد خودروها و وجود حجم زیاد ساختمان سازی در تهران نیاز ما را به هوشمند سازی حوزه حوادث و اینکه تجهیزات به روز باید در اختیار داشته باشیم را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: وجود نردبان‌های هیدرولیکی بلند به کاهش زمان مهار این آتش سوزی کمک کرد و ضروری است که آتش نشانی چنین تجهیزاتی را داشته باشبم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در خصوص تجهیزات مناسب حوادث سیلابی و همچنین ۴۰ دستگاه خودرو حریق سنگین، برای اولین بار قرارداد بستیم ‌و تلاش داریم تجهیزات آواربرداری را به ناوگان آتش نشانی اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه حفظ جان و مال شهروندان را بر عهده داریم، ادامه داد: طبق پروتکل‌های جهانی میانگین رسیدن آتش نشانان در حوادث چهار تا ۶ دقیقه است که این میزان در شهر تهران چهار دقیقه و ۲۰ ثانیه است.

محمدی با بیان اینکه مهمترین اقدام پیشگیری و آموزش شهروندی است، اضافه کرد: موضوع ارتقای فرهنگ ایمنی در کشور اولویت آخر است و باید این فرهنگ ایمنی را در اولویت اول قرار دهیم.

وی با اشاره به افتتاح ایستگاه آتش نشانی در خیابان صابونیان منطقه ۱۶ گفت: این محل یکی از پرتردد ترین نقاط پایتخت بویژه در ایام پایانی سال است و با توجه به منطقه کارگاهی و تجاری ضرورت افتتاح این ایستگاه بشدت احساس می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha