۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85378947
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بزرگراه اینچه‌برون- ترکمنستان توسط شرکت ایرانی آماده ساخت است

گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: ساخت بزرگراه اینچه‌برون به استان بالکان‌آباد ترکمنستان توسط شرکت ایرانی تا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد دهنوی روز سه‌شنبه در نشست خبری و آیین تجلیل از اصحاب رسانه در دومین دور سفر رییس جمهور به گلستان اظهار کرد: یکی از نتایج اجرای این طرح، رونق هر چه بیشتر صادرات از ایران به ترکمنستان و در ادامه دیگر کشورهای آسیای میانه است.

وی بیان کرد: در زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم، تردد کامیون از مرز اینچه‌برون به‌صفر رسیده بود اما با تدبیر دولت با انجام دیپلماسی اقتصادی و اهتمام مدیران ارشد گلستان، تردد در این مسیر بار دیگر آغاز شد و در حال حاضر به ۱۶۰ کامیون رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های استان توجه به صادرات با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی بود که در دولت سیزدهم ۲۶۵ میلیون دلار صادرات از گلستان انجام شد که تلاش می‌کنیم این رقم تا پایان سال به ۳۰۰ میلیون دلار برسد.

دهنوی ادامه داد: همچنین در این مدت واردات کالا به گلستان هم ۱۸۷ درصد رشد داشت که بخش عمده این کالاها، وارداتی مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بود.

وی به رشد پنج برابری سرمایه گذاری خارجی در گلستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم رقم این سرمایه‌گذاری‌ها تا پایان امسال به ۲۵ میلیون دلار برسد.

دهنوی تصویب پرداخت ۱۰۵ میلیون دلار اعتبار صندوق توسعه ملی از محل مصوبات سفر اول و دوم رییس جمهور را یکی از نشانه‌های توجه دولت به رفع محرومیت‌های گلستان دانست و گفت: جذب کامل این اعتبارات، شاخص‌های اقتصادی استان را تا حد زیادی بهبود خواهد بخشید.

وی همچنین به بازگرداندن هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مصرف‌شده در خارج از تعریف قانونی به شبکه بانکی اشاره و اظهار امیدواری کرد با مصرف صحیح این منابع، بر تعداد واحدهای تولیدی احیاشده گلستان افزوده شود.

به گفته دهنوی در دولت سیزدهم ۱۳۷ واحد تولیدی راکد گلستان احیا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha