انتخاب ۹۰ همکار صنعتی و اجرایی برتر در حوزه دانشگاه و صنعت

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای توسعه بیش از پیش فعالیت‌های مشترک با همکاران صنعتی و دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۰ همکار صنعتی و اجرایی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به عنوان همکاران صنعتی برتر انتخاب شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، رسالت اصلی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع نیازها و مشکلات داخلی و بی‌نیاز کردن کشور از وابستگی ‌علمی و تخصصی است. این موضوع تنها از طریق گسترش منطقی و سیستماتیک ارتباط دانشگاه، پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی با جامعه و صنعت امکان‌پذیر خواهد بود.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در این خصوص تصریح کرد: با توجه به نقش پژوهش و تاثیرگذاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در توسعه جوامع، لزوم ارتباط این سازمان‌ها با همکاران صنعتی و دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا و برای توسعه بیش از پیش فعالیت‌های مشترک با همکاران صنعتی و دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۰ همکار صنعتی و اجرایی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به عنوان همکاران صنعتی برتر انتخاب و از آنان تقدیر شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: همچنین به‌منظور مستندسازی تجارب این همکاران، کتابی نیز با عنوان همکاران صنعتی و اجرایی برتر در همکاری با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

صالحی یادآور شد: گزارش کتاب همکاران صنعتی و اجرایی برتردر همکاری با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور از طریق آدرس https://sajed.msrt.ir/report/index قابل دسترسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha