۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85379593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: شرایط شبه‌جزیره کره به دلیل ماجراجویی آمریکا نگران‌کننده است

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در پیونگ یانگ گفت: اوضاع در شبه جزیره کره یک نگرانی بزرگ است که دلیل آن در وهله نخست سیاست های ماجراجویانه آمریکا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر ماتسگورا (Alexander Matsegora) در مصاحبه با این خبرگزاری نوشت: اوضاع در شبه جزیره کره نگران کننده است زیرا واشنگتن می تواند یک ماجراجویی نظامی را در خاور دور آغاز کند.

وی عنوان کرد در رابطه با اقداماتی که آمریکا در خاورمیانه انجام می دهد چه کسی می تواند تضمین کند که آنها بعد از بمباران یمن، حملات مشابهی را در این جا، در خاور دور انجام ندهد؟

سفیر در ادامه اظهار داشت که کره شمالی به دنبال جنگ نیست.

وی در این زمینه گفت پیونگ یانگ به دنبال جنگ نیست بلکه هر گونه احتمال آغاز درگیری کاملا به آمریکا بستگی دارد.

این دیپلمات روس افزود: سال ۲۰۲۴ برای کره سال صلح باشد یا درگیری نظامی رخ دهد، کاملا بستگی به طرف آمریکایی دارد.

وی اظهارات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را یادآور شد که در نشست اخیر مجمع عالی خلق کره شمالی (پارلمان) گفت دلیلی وجود ندارد که ما جنگ را انتخاب کنیم و قصد نداریم به طور یکجانبه وارد جنگ شویم.

ماتسگورا همچنین گفت، اگر ایالات متحده به اقدامات تحریک آمیز خود در منطقه ادامه دهد، کره شمالی ممکن است تصمیم به انجام آزمایش هسته ای دیگر بگیرد.

این دیپلمات روسی در اظهار نظر راجع به ادعای غربی ها مبنی بر این که پیونگ یانگ در حال تلاش برای آماده سازی یک آزمایش هسته ای دیگر است، اظهار داشت: کشورهای غربی و مقامات دبیرخانه سازمان ملل نمی توانند ازقبل درباره برنامه ریزی برای هفتمین آزمایش هسته ای اطلاع داشته باشند.

وی با رد این موضوع و توصیف آن به عنوان «گمانه زنی» توضیح داد: من فکر می کنم که این که آزمایش هسته ای دیگری در کره شمالی انجام شود یا نه، بستگی به چگونگی گسترش وضعیت نظامی-سیاسی در شبه جزیره دارد. در صورت گسترش بازدارندگی نظامی آمریکا و کره جنوبی، سایر اقدامات تحریک آمریکا علیه پیونگ یانگ یا ادامه پرواز بمب افکن های استراتژیک نیروی هوایی آمریکا بر فراز شبه جزیره ، رهبری کره شمالی ممکن است به منظور تقویت بیشتر قابلیت های دفاعی خود تصمیم به انجام آزمایش هسته ای جدید بگیرد.

سفیر روسیه در کره شمالی افزود مسئولیت هر گونه تحول این چنین غیرمنتظره ای کاملا برعهده واشنگتن و سئول است.

ماتسگورا درباره برنامه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به پیونگ یانگ اظهار داشت:در حال حاضر عملیات آماده سازی یک بسته خوب از اسناد مشترک برای امضا در سفر پوتین به کره شمالی در حال انجام است.

وی افزود: مقدمات [برای این دیدار] و به منظور کار بر روی اسناد مشترکی که در حاشیه [این بازدید] امضا خواهد شد، در حال انجام می شود. من فکر می کنم این بسته [اسناد] بسیار خوبی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha