۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85379602
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تجاوز آمریکا به عراق محور گفت‌وگوی بلینکن و فواد حسین

تهران - ایرنا - وزرای خارجه آمریکا و عراق به صورت تلفنی درمورد تجاوزهای اخیر آمریکا به مناطقی در عراق گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با فواد حسین، وزیر خارجه عراق در مورد تجاوزهای نظامی اخیر آمریکا به مناطق عکاشات و القائم در عراق که منجر به شهادت تعدادی از عراقی‌ها شد تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه عراق در این گفت وگو بر لزوم بازگشت به میز گفت‌وگو و مذاکرات در چارچوب نشست کمیته عالی نظامی تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت تقویت شراکت راهبردی و تداوم مشورت و هماهنگی در مرحله آتی برای پیگیری روند همکاری مشترک برای مقابله با چالش‌ها در منطقه تاکید کردند.

فواد حسین در این گفت‌وگو به تحریم هفت بانک عراقی از سوی آمریکا و همچنین تحریم۱۴ بانک این کشور قبل از آن اشاره کرد و گفت دلایل وضع این تحریم‌ها اعلام نشده است.

وزیر خارجه عراق همچنین خواستار بازنگری خزانه‌داری آمریکا در وضع تحریم ها علیه کشورش شد و تاکید کرد که عراق خواهان شراکت و همکاری با کشورهای دوست در راستای مقابله با چالش‌های امنیتی و اقتصادی است که به تقویت ثبات در منطقه کمک می‌کند.

از سوی دیگر بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز بر لزوم تداوم همکاری مشترک و حمایت کشورش از دولت عراق در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با دوم فوریه ۲۰۲۴ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، ارتش این کشور، حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه گروههای مقاومت انجام داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha