۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85379689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابراز نگرانی تل‌آویو و واشنگتن درباره گسترش جنگ غزه به قدس اشغالی

تهران- ایرنا- یک رسانه صهیونیستی نوشت که مقامات تل‌آویو و واشنگتن، درباره گسترش جنگ غزه به قدس اشغالی در ماه مبارک رمضان ابراز نگرانی‌ کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از نگرانی تل‌آویو و واشنگتن درباره کشیده شدن تنش ها به قدس اشغالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، یک مقام رژیم صهیونیستی و یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با «تایمز اسرائیل»، درباره تعرض احتمالی «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان نگران هستند.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی اعلام کردند که در صورت تعرض بن گویر به حریم مسجدالاقصی، خطر گسترش دامنه جنگ غزه به سرزمین های اشغالی از جمله شهر قدس وجود دارد.

بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از زمان انتصاب در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ تاکنون، سه بار به حریم مقدس قبله اول مسلمانان تعرض کرده است.

به گزارش ایرنا، آخرین تعرض بن‌گویر به حریم مقدس مسجدالاقصی ۱۲ مهرماه اتفاق افتاد که این موضوع با واکنش شدید مقاومت فلسطین و انجام عملیات «طوفان الاقصی» مواجه شد؛ عملیاتی که تاکنون ادامه دارد.

مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه و تنها سه روز بعد از تعرض بیش از یکهزار صهیونیست به حریم مسجدالاقصی، عملیات طوفان الاقصی را علیه شهرک نشینان صهیونیست در مرز با غزه آغاز کرد.

بسیاری از کارشناسان، عملیات طوفان الاقصی را بزرگترین ضربه نظامی به رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس این رژیم جعلی تاکنون ارزیابی کرده اند.

باوجود گذشت بیش از چهار ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم هیچ دستاورد نظامی نداشته و اکنون تلاش می کند تا از طریق مذاکره، خود را از باتلاق جنگ غزه برهاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha