۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85379992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نشست امنیتی در تل‌آویو برای بررسی تحولات کرانه باختری

تهران-ایرنا- مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در دیدار با یک مقام تشکیلات خودگردان فلسطین، اوضاع امنیتی کرانه باختری را بررسی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «زاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی و «رونن بار» رئیس سازمان جاسوسی داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» با «حسین الشیخ» عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در تل‌آویو دیدار کردند.

یدیعوت آحارنوت، هدف از دیدار مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین را انجام هماهنگی های لازم برای جلوگیری از بالارفتن تنش ها در کرانه باختری، در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نماینده وزارت جنگ در امور کرانه باختری، از جمله دیگر حاضران در این نشست امنیتی بود که پشت درهای بسته انجام شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز در گزارشی از نگرانی تل‌آویو و واشنگتن درباره کشیده شدن تنش ها به قدس اشغالی خبر داد.

یک مقام رژیم صهیونیستی و یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با «تایمز اسرائیل» درباره تعرض احتمالی «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان نگران هستند.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی اعلام کردند که در صورت تعرض بن گویر به حریم مسجدالاقصی، خطر گسترش دامنه جنگ غزه به سرزمین های اشغالی از جمله شهر قدس وجود دارد.

بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از زمان انتصاب در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ تاکنون، سه بار به حریم مقدس قبله اول مسلمانان تعرض کرده است.

آخرین تعرض بن‌گویر به حریم مقدس مسجدالاقصی ۱۲ مهرماه اتفاق افتاد که این موضوع با واکنش شدید مقاومت فلسطین و انجام عملیات «طوفان الاقصی» مواجه شد؛ عملیاتی که تاکنون ادامه دارد.

مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه و تنها سه روز بعد از تعرض بیش از یکهزار صهیونیست به حریم مسجدالاقصی، عملیات طوفان الاقصی را علیه شهرک نشینان صهیونیست در مرز با غزه آغاز کرد.

بسیاری از کارشناسان، عملیات طوفان الاقصی را بزرگترین ضربه نظامی به رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس این رژیم جعلی تاکنون ارزیابی کرده اند.

با وجود گذشت بیش از چهار ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این رژیم هیچ دستاورد نظامی نداشته و اکنون تلاش می کند تا از طریق مذاکره، خود را از باتلاق جنگ غزه برهاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha