۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85379727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح بهارستان در ۷۰۰ روستای استان مرکزی اجرا شد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85379727
طرح بهارستان در ۷۰۰ روستای استان مرکزی اجرا شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، از اجرای طرح بهارستان (اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق) در۷۰۰ روستای این استان از ابتدای آغاز دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

«محمود محمودی» روز چهارشنبه در حاشیه میز خدمت شهرستان اراک در جمع خبرنگاران، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده، وعده دولت سیزدهم در خصوص نوسازی و بهسازی شبکه‌های توزیع برق در روستاهای این استان محقق شد و ۸۵۰ کیلومتر شبکه توزیع برق در این مناطق با اجرای طرح بهارستان، بهسازی شده است.

وی بیان کرد: این طرح شامل جابه‌جایی تیرهای موجود در معابر روستایی، اصلاح شبکه فرسوده، جمع‌آوری سیم‌های فرسوده مسی و جایگزینی آن با کابل خودنگهدار، تعویض یا تقویت ترانس‌های روستاها در صورت وجود مشکل و نصب پست‌های جدید برق است و در مجموع با اجرای این طرح، تمام شبکه برق روستاها به روزرسانی و اصلاح شده و معایب آن برطرف و شبکه پایداری در روستاها ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: نصب و جابجایی ۱۲ هزار و ۵۵۶ پایه و ایجاد و بهینه‌سازی ۹۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط از دیگر اقدامات انجام شده در روستاها در راستای اجرای طرح بهارستان است.

محمودی اظهار کرد: ایجاد و بهینه‌سازی ۷۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، اصلاح ۳۴ هزار و ۴۰۱ دستگاه چراغ و تبدیل به LED و نصب و بهینه‌سازی ۲۳۰ ترانسفورماتور بخش دیگری از اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح بهارستان در روستاهای استان مرکزی است.

بیش از ۸۶۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha