۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبر: 85381670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان آشتیان بهره‌برداری شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی روز جمعه همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی در شهرستان آشتیان بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه در حاشیه بهره‌برداری از طرح مرغداری حنانه آشتیان در جمع خبرنگاران، افزود: همچنین امروز عملیات اجرایی ۶ طرح اقتصادی و عمرانی نیز در این شهرستان آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان آشتیان با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری بهره‌برداری شد که در نهایت، برای یک ۱۶۷ نفر در این شهرستان، اشتعال ایجاد شده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: از تعداد کل طرح‌های دهه فجر در شهرستان آشتیان، ۴۹ طرح با مجموع اعتبار یک هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و یک طرح با ۲۴ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری، اقتصادی است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: در هفته دولت سال جاری نیز ۵۴ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان آشتیان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر، یک‌هزار و ۷۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی مهم در سطح استان مرکزی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد، یک‌هزار و ۵۲۳ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۹۰ طرح‌ نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار آشتیان نیز در این آیین گفت: طرح مرغداری حنانه آشتیان با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ هزار میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۵ نفر امروز افتتاح شد.

علی وروانی بیان کرد: در بخش پروژه‌های عمرانی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان آشتیان، اجرای جدول گذاری معابر با متراژ ۲ هزار و ۷۱۰ متر با هزینه ۱۷ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال، اجرای زیرسازی معابر با متراژ ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع و هزینه ۵۱ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال، اجرای آسفالت معابر با متراژ ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع با هزینه ۴۶ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال و زمین چمن مصنوعی و پل روستای سقرجوق و اجرای دیوار ساحلی با هزینه ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های مخابراتی و سایت‌های ۴G همراه اول در پنج روستای شهرستان آشتیان با هزینه ۱۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان آشتیان بیان کرد: بهره‌برداری از پنج واحد مسکونی مددجویی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی در شهرستان شازند انجام شد.

وروانی اضافه کرد: بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای آهو از شهرستان آشتیان با اعتبار ۱۲ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های این شهرستان بود.

وی افزود: از پروژه‌های آماده بهره‌برداری بخش بهداشت و درمان شهرستان آشتیان می‌توان پدبالگرد اورژانس هوایی با اعتبار ۹ میلیارد ریال، مرکز جامع خدمات سلامت شهری حضرت زینب(س) با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، خانه روستای فیض آباد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

فرماندار شهرستان آشتیان ادامه داد: در بخش شرکت توزیع برق شهرستان آشتیان ۱۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۲۲ میلیارد ریال و طرح مسکن ملی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح‌ها است.

وروانی گفت: همچنین پروژه آبرسانی به شهرک اقدام ملی مسکن آشتیان با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال امروز بهره‌برداری شد.

شهرستان آشتیان با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha