۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85379761
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

مشارکت چینی‌ها برای تولید خودروهای برقی در همدان

همدان-ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: چینی ها در سرمایه گذاری تولید خودروهای برقی برای نخستین بار در کشور در همدان مشارکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن پیمانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سرمایه گذاری در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار در شهرک صنعتی جهان آباد فامنین انجام می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه تولید خودروهای برقی از سال آینده با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در همدان انجام خواهد شد، ادامه داد: همدان با اجرای این طرح که گام بزرگی در راستای کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت نیز محسوب می شود، آزمونه (پایلوت) تولید خودروهای برقی خواهد شد.

ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در ۱۵ نقطه همدان ایجاد می شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته، در مرحله نخست واردات خودروهای برقی را خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: تجهیزات لازم برای ایجاد ایستگاه های شارژ خودروهای برقی امروز وارد همدان می شود و با همکاری شهرداری در ۱۵ نقطه نصب خواهد شد.

این مسوول افزود: همچنین تفاهم نامه هایی با دانشگاه های آزاد اسلامی، صنعتی و فنی و حرفه ای و نیز اداره کل فنی و حرفه ای منعقد شده تا نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه تولید خودروهای برقی اقدام شود.

وی بیان کرد: تربیت نیروی متخصص بومی از مهمترین اهداف این طرح تولیدی صنعتی است‌.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: ظرفیت واردات خودروهای برقی در مرحله نخست بستگی به میزان مجوز صادره از سوی وزارت صمت دارد.

پیمانی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲۷ میلیون دلاری در حوزه های صنعتی، تولیدی و کشاورزی در همدان در دولت سیزدهم گفت: این سرمایه گذاری فرصت اشتغال سه هزار و ۵۷۸ نفر را فراهم ساخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha