استاندار:کشاورزی مازندران در مسیر تحول توسعه‌ای قرار گرفته است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با ذکر این نکته که کشاورزی استان شغلی مقدس است و مردم با وضو وارد زمین می‌شوند، گفت :با نگاه ویژه دولت سیزدهم نسبت به نقش محوری خطه شمال در امنیت غذایی، کشاورزی استان در مسیر تحول توسعه ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه همزمان با هفتمین روز از دهه فجر در آیین افتتاح ۷۱طرح جهاد کشاورزی مازندران که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایرنا در ساری برگزار شد، افزود:‌ امسال طرح های خوبی در بخش کشاورزی استان عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: اگرچه در کشاورزی تحولی تازه در اول راه هستیم اما کشاورزی استان در راستای کشاورزی دانش‌بنیان و متحولی قرار گرفته است.

حسینی پور با اظهار این که مردم مازندران کشاورزی را شغلی مقدس می‌دانند و آن را فقط بعنوان منبع تامین درآمد نگاه نمی‌کنند اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور و لزوم حفظ امنیت غذایی، زنجیره تولید غذا باید شکل گیرد و در این راستا سند آمایش کشاورزی مازندران نیز در حال تکمیل و تدوین است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: امایش سرزمینی کشاورزی مازندران می تواند حوزه اقتصادی استان را متحول کند.

وی با تقدیر از مسوولان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بزرگترین پروژه‌های افتتاحی استان در هفته دولت و دهه فجر باید پروژه‌های کشاورزی باشد و مازندران از دیرباز نقش موثری در امنیت غذا و تولید غذای کشور داشته است.

استاندار:کشاورزی مازندران در مسیر تحول توسعه‌ای قرار گرفته است

حسینی پور از نگاه ویژه دولت سیزدهم به بخش کشاورزی استان قدردانی کرد و اظهار داشت: امسال اعتبار خوبی برای خروج از رکود بازار برنج استان تخصیص داده شده است.

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر امروز چهارشنبه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و استاندار مازندران ۷۱ طرح تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی با هشت هزارو۳۲۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha