۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85380261
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لاپید: ایده تشکیل یک کابینه یهودی و مردم‌سالار شکست خورده‌است

تهران- ایرنا- رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، ایده و رویای تشکیل «دولتی مردم‌سالار و یهودی» را از پیش شکست‌خورده دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «یائیر لاپید» پیش از رای گیری درباره اصلاحیه بودجه سال ۲۰۲۴ این رژیم اعلام کرد: رویای صهیونیستی تشکیل یک کابینه یهودی و مردم‌سالار شکست خورده‌است.

وی با انتقاد از اختصاص بخشی از بودجه رژیم به صهیونیست‌های ارتدکس گفت: پول اسرائیل خرج کسانی می شود که حتی حاضر نیستند (برای حفظ آن) در جنگ با دشمنانش شرکت کنند.

این صهیونیست چپ‌گرا، اصلاحیه بودجه سال ۲۰۲۴ را به نفع صهیونیست‌های ارتدکس دانست و گفت که «حرکت کابینه حاکم به سمت تشکیل یک کابینه صهیونیستی استبدادی است.»

به گزارش ایرنا، روی کار آمدن راست‌گراها در رژیم صهیونیستی به گسست بین سران این رژیم دامن زده‌است.

کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو» از ابتدای تشکیل به سمت انحصاری کردن قدرت گام برداشت و تلاش کرد تا دستگاه قضایی این رژیم را نیز به کنترل خود در آورد.

صهیونیست های ارتدکس حاضر در کابینه نتانیاهو بیشترین تلاش را برای اختصاص بودجه به این طیف از صهیونیست‌ها کردند تا جایی که حتی جوانان آنها از خدمت نظام وظیفه معاف شدند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند حضور راست‌گراها در قدرت، موجب فروپاشی درونی ساختارهای قدرت در رژیم صهیونیستی و اضمحلال سریع‌تر این رژیم جعلی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha