اصلاحات قانون بازنشستگی در فرانسه؛ کارکنان بنادر اصلی دست به اعتصاب زدند

تهران- ایرنا- کارگران بنادر اصلی فرانسه امروز (چهارشنبه) به دنبال فراخوان کنفدراسیون عمومی کار (CGT) در مخالفت با اصلاحات قانون بازنشستگی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور، دست به اعتصابات سراسری زدند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، مخالفان قانون جدید بازنشستگی در فرانسه خواستار به رسمیت شناختن کار طاقت‌فرسای کارگران لنگرگاه‌ها و بازنشستگی زودرس خود هستند.

در همین چارچوب هزاران تَن از کارگران و کارکنان چندصد بارانداز صنعتی فرانسه از جمله بندر مارسی و لوآور (Le Havre) امروز به دنبال فراخوان کنفدراسیون عمومی کار فرانسه (نخستین از پنج کنفدراسیون اصلی اتحادیه‌های کارگری فرانسه که از نظر آرا بزرگترین و از نظر تعداد اعضا دومین است) دست به اعتصاب زدند و تجمع کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فرایند بارگیری و تخلیه در این بنادر با تاخیر چند ساعته مواجه شده است و برخی اسکله‌ها خالی بودند و هیچ عملیات بارگیری یا تخلیه‌ای از کشتی‌ها صورت نمی‌گیرد.

فعالیت در برخی از این باراندازها از ساعت ۶ صبح امروز (به وقت پاریس) متوقف شده و دسترسی به آنها مسدود است و کارکنان اپراتورهایی همچون چرثقیل‌ها نیز اعتصاب کردند.

کارگران معترض تاکید دارند که با توجه به شرایط و سختی کار، آنها دیگر نمی‌توانند ۲ سال دیگر برای رسیدن به سن بازنشستگی جدید، کار کنند و بسیاری از آنها از اختلالات عضلانی رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، هرچند سن بازنشستگی در فرانسه از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش یافته است، اما کارگران باراندازها که چهار سال زودتر از دیگر کارگران بازنشسته می‌شدند اینک به جای ۵۸ سالگی باید تا ۶۰ سالگی به کار خود ادامه دهند.

فعالان بنادر فرانسه همچنین خواهان سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد یورویی دولت مکرون در بخش زیرساخت‌های بنادر این کشور هستند تا از همسایگان ایتالیایی و اسپانیایی خود عقب نمانند.

به گزارش ایرنا، جنجال اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه که از یک سال پیش تاکنون با مخالفت گسترده شهروندان مواجه شده، در این مدت با دعوت رهبران سیاسی و اتحادیه‌های کارگری با برگزاری تظاهرات میلیونی و اعتصاب‌های گسترده و سراسری همراه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha