تربیت مدیران دانا راهکار برون رفت از مشکلات کنونی جامعه است

شیراز-ایرنا-رئیس دانشگاه شیراز کم توجهی به فرهنگ دینی را یکی از مشکلاتی کنونی جامعه دانست که باید برای آموزش نظامند آن برنامه‌ریزی کرد و گفت: تربیت مدیران دانا و توانمند موجب رفع و تعدیل مشکلات اقتصادی جامعه خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ محمد موذنی روز چهارشنبه در چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان انقلاب اسلامی، موضوع عدم انعکاس مناسب دستاوردهای انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه عمران و آبادانی، گاز، راه، اینترنت و غیره به درستی منعکس نشده و برخی بیان می کنند که دستاورد چندانی نداشته در صورتی که کشور قبل از انقلاب بسیار عقب مانده بود.

وی ادامه داد: شعار ما می توانیم را به خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشاهده و انقلاب به خوبی در همه عرصه ها خوش درخشیده است.

رئیس دانشگاه شیراز عنوان کرد: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی از مهمترین اهداف انقلاب بوده و اینکه زندگی مردم دین باورانه باشد، استقلال سیاسی و خودکفایی اقتصادی و مبارزه با نفی استکبار و حمایت از مظلومین و مبارزه با ریشه کنی فقر و ترویج عدالت اجتماعی از جمله اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با طرح این سوال که آیا انقلاب اسلامی به همه اهداف خود دست یافته است، خاطرنشان کرد: بسیاری تلاش می کنند که مشکلاتی که در کشور وجود دارد را به انقلاب اسلامی بچسبانند، اگر انقلاب اسلامی نبود قطعا مشکلات چند برابری وجود داشت، باید آسیب شناسی کنیم که چرا به بخشی از اهدف انقلاب اسلامی دست نیافتیم بخشی از آن به دلیل دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی و به راه انداختن جنگ تحمیلی و تحریم ها بوده است.

موذنی افزود: اگر بپذیریم که اشتباهاتی نیز داشته ایم زمینه فراهم می شود که از نظر نخبگان برای حل مشکلات استفاده کرد و این رویکرد می تواند برای همدلی در جامعه زمینه ساز باشد.

موذنی تصریح کرد: کم توجهی به فرهنگ دینی یکی از مشکلاتی است که وجود دارد و باید آن را برطرف کرد، هیچ برنامه دقیق و اصولی برای ترویج فرهنگی دینی در جامعه نداشته ایم، آموزش دین و ترویج دین مداری در جامعه رها شده است که باید برای آموزش درست فرهنگ دینی برنامه نظامند و هدف مند داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در تربیت مدیران دانا و توانمند باید کوشا باشیم، ظرفیت های بسیاری در این بخش وجود دارد، اگر این بخش مورد توجه قرار گیرد مشکلات اقتصادی نیز برطرف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha