فعال شدن سامانه‌های دفاع هوایی لهستان در واکنش به حملات موشکی روسیه به اوکراین

تهران- ایرنا- ولادیسلاو کوسینیاک کامیس وزیر دفاع لهستان گفت که در واکنش به شدت گرفتن حملات موشکی روسیه به اهدافی در اوکراین که در نزدیکی مرز لهستان واقع شده‌اند، سامانه‌های دفاع هوایی خود را در سراسر کشور فعال کرده‌ایم.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع لهستان با بیان اینکه روسیه تا به حال به چندین شهر اوکراین از جمله لووو در نزدیکی مرز لهستان حمله موشکی کرده است، تاکید کرد: سامانه‌های دفاعی ما برای جلوگیری از فرود اشتباهی این موشک‌ها در خاک لهستان فعال شده‌اند.

کامیس با بیان اینکه روسیه تولید مهمات و تسلیحات خود را افزایش داده و حتی به دریافت سلاح از کشورهایی چون کره شمالی روی آورده است، مدعی شد: روسیه یک اقتصاد جنگی را در پیش گرفته است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اوایل چهارشنبه از حملات موشکی و پهپادی روسیه به چندین شهر اوکراین از جمله خارکف، لویو، کی‌یف و میکولایف خبر داد و مدعی شد که این حملات منجر به آسیب به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های انرژی و کشته شدن ۶ نفر شد.

همچنین بنا برا اعلام رسانه‌های اوکراینی، روسیه در حمله گسترده روز چهارشنبه خود ۴۴ موشک و ۲۰ پهپاد را به شهرهای مختلف این کشور پرتاب کرده که کی‌یف شماری از این موشک‌ و پهپادها را رهگیری کرده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha