۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85381542
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ذخیره آب سد تهم  زنجان به یک پنجم حجم مخزن کاهش یافته است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در زمان حاضر از ۸۴ میلیون متر مکعب حجم مخزن سد تهم، ۱۵ میلیون متر مکعب در آن ذخیره است.

اکبر باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان آب سد کینه ورس در ابهر نیز با ۱۶ میلیون مکعب ظرفیت به چهار میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از ۸۰ درصد آب شرب زنجان از منابع زیرزمینی و مابقی آن از سد "تهم" تامین می‌شود.

باقری اظهار کرد: افت سطح آب در دشت های استان نگرانی هایی را ایجاد کرده است و بر این اساس باید تدابیر لازم برای استفاده بیشتر از آبهای سطحی اندیشیده و تنفسی به دشت های استان داده شود.

وی افزود:‌ مهار سیلاب ها و تغذیه گرایی دشت ها و آبخوانها رسالت این شرکت بوده و تغذیه مصنوعی آنها از سالهای گذشته در استان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه سال ۹۸ حدود ۲ میلیارد مترمکعب آب از استان خارج و وارد سد منجیل شد که از این سد نیز سرریز کرد و وارد دریای خزر شد، گفت:‌ سد سازی اساسی ترین نیاز استان است و با تکمیل سه سد در دست ساخت در استان تکیه به منابع آبهای زیرزمینی ۵۰ درصد کاهش می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha