داغ‌تر شدن تنور انتخابات در مازندران؛ صلاحیت نماینده کنونی چه شهری تایید نشد؟

ساری- ایرنا- تنور انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران با اعلام نتیجه جدید بررسی صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان و تایید نشدن صلاحیت یک نماینده کنونی مجلس داغ‌تر شده و فضای انتخاباتی این استان را وارد مرحله جدیدی کرده است.

به گزارش ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران روز جمعه در حاشیه جلسه ستاد انتخابات مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره تأیید صلاحیت جدید ۱۹ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مازندران، گفت: براساس ابلاغ شورای نگهبان صلاحیت ۴۶۳ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مازندران تایید شده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: تنها نامزدهایی که در مراحل قبلی (هیات اجرایی و نظارت استان) تایید شدند و در این مرحله عدم تأیید آنها از سوی شورای نگهبان اعلام شد، این افراد می‌توانند طبق قانون اعتراض کنند اما برای سایر داوطلبان حق اعتراض وجود ندارد.
عزیززاده‌گرجی تصریح کرد: در این مرحله مهلت اعتراض به مدت سه روز است و بعد از یک هفته هم شورای نگهبان طبق قانون نسبت به رسیدگی اعتراض آنان اقدام می‌کند.

داغ‌تر شدن تنور انتخابات در مازندران؛ صلاحیت نماینده کنونی چه شهری تایید نشد؟

وی خاطرنشان کرد: براساس آنچه که از سوابق داوطلبان استخراج شده همه جریانات و طیف ‌های سیاسی در این لیست تأییدشدگان هستند که امیدواریم روز ۱۱ اسفندماه حضور حداکثری را در انتخابات داشته باشیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام‌ اولیه داوطلبان در استان ۷۴۸ نفر بود، تصریح کرد: از این تعداد، ۴۶۳ نفر در ۹ حوزه انتخابیه استان تأیید شدند.
براساس گزارش ها، کمال علیپور نماینده کنونی مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی و رضا حاجی پور، نماینده کنونی آمل در مجلس شورای که قبلا تأیید صلاحیت نشده بودند، صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تایید شده است اما صلاحیت علی کریمی فیروزجایی نماینده فعلی بابل در مجلس شورای اسلامی که در گذشته صلاحیت وی تایید شده بود، رد شده است.
مازندران ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی از ۹ حوزه انتخابیه دارد.

داغ‌تر شدن تنور انتخابات در مازندران؛ صلاحیت نماینده کنونی چه شهری تایید نشد؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha