۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85382128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات حقوق بشر سازمان ملل: حمله اسرائیل به بیمارستان کرانه باختری احتمالا جنایت جنگی است

نیویورک – ایرنا- هیاتی از کارشناسان حقوق بشر که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منصوب شده‌اند، اعلام کردند که حمله مخفیانه ماه قبل اسرائیل به بیمارستانی در کرانه باختری احتمالا «جنایت جنگی» و «نقض فاحش» قوانین بین المللی است.

به گزارش ایرنا، در حمله مخفیانه نیروهای اسرائیل به بیمارستانی در کرانه باختری اشغالی در ماه ژانویه، سربازانی که لباس غیرنظامیان و کارکنان پزشکی به تن داشتند، وارد بیمارستانی در جنین شدند و سه نفر را به ضرب گلوله کشتند.

اسرائیل ادعا کرده که این حمله مخفیانه یک «گروه تروریستی» را هدف قرار داده است اما یکی از کشته شدگان، یک بیمار در حال درمان در این مرکز بود. افرادی که تحت درمان پزشکی قرار می گیرند، حتی نظامیان سابق را نمی‌توان هدف حمله قرار داد.

هیات کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل گفت: «در سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل اسرائیل، خارج از درگیری فعال، [نیروهای اسرائیلی] تنها در صورتی می‌توانند از زور استفاده کنند که از تهدید قریب‌الوقوع جانی یا آسیب جدی جلوگیری کنند».

هیات حقوق بشر سازمان ملل: حمله اسرائیل به بیمارستان کرانه باختری احتمالا جنایت جنگی است

فیلم‌های دوربین‌های مداربسته از این عملیات نشان می‌دهد که سربازان اسرائیلی از یک تخت نوزاد و یک ویلچر به عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha