۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85382163
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

داوطلبان حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار به ۴۵ نفر رسیدند

خواف - ایرنا - فرماندار خواف و رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار گفت: شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده این حوزه انتخابیه با افزایش هفت نفر دیگر به ۴۵ داوطلب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عباسپور جمعه شب در نشست خبری افزود: از مجموع ۸۲ نفر داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان بررسی شد در نهایت ۴۵ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۷ نفر هم تایید و یا احراز نشد.

وی با اشاره به فرصت اعتراض دوباره داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و به استناد بند (ج) ماده ۶۳ قانون انتخابات تصریح کرد: پس از اعلام اسامی نامزدهای صلاحیت شده، داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات مرکزی نظارت، مورد تأیید قرار گرفته ولی در شورای نگهبان تایید و یا احراز نشده است به مدت سه روز از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۳ بهمن ماه می توانند از ساعت هشت صبح با ۱۸ از طریق سامانه داوطلب اعتراض خود را ثبت کنند.

رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام صورت گرفته از سوی شورای نگهبان در خصوص بررسی نتایج اعتراض داوطلبین، لیست نهایی به وزارت کشور و متعاقب آن به این حوزه انتخابیه ارسال شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر شهرستان رشتخوار هستند.

عباسپور اضافه کرد: از این مجموع واجد شرایط رای هفت هزار و ۷۹۷ نفر را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

وی افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان‌های خواف و رشتخوار هستند.

شهرستان‌های خواف و رشتخوار به طور مشترک یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند.

مرکز شهرستان مرزی ۱۶۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری و مرکز شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در ۲۰۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha