رئیس سیا عازم قاهره می‌شود

تهران – ایرنا – "ویلیام برنز" رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در خبری تایید شده از سوی شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» به منظور انجام مذاکرات بیشتر در مورد جنگ غزه و اسرای رژیم صهیونیستی قرار است سه‌شنبه آتی عازم قاهره پایتخت مصر شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای این شبکه خبری آمریکایی نوشت که بنابر تایید چند منبع آگاه، انتظار می ورد رئیس سیا پس از اینکه حماس طی روزها اخیر مجموعه شرایطی را به دولت قطر ارائه کرد، برای انجام مذاکرات بیشتر درباره اسرای صهیونیست سه شنبه آینده عازم قاهره شود.

بنابراین گزارش محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز قرار است در این نشست در قاهره حضور یابد.

این گزارش می افزاید: رئیس سیا که از سوی دولت آمریکا مسئول مذاکرات اسرای صهیونیست است، ماه گذشته در پاریس با محمد بن عبدالرحمن و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و رئیس موساد در مورد تبادل آزادی اسرای صهیونیست در غزه حضور داشت.

تاکنون سیا به درخواست سی‌بی‌اس نیوز مبنی بر اینکه آیا دیگر طرف های نشست پاریس نیز در قاهره حضور خواهند داشت، پاسخی نداده است

پایان مذاکرات حماس با میانجیگران مصری و قطری

به گزارش بامداد شنبه (امروز) ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، هیات حماس که برای مذاکره با طرف‌های مصری و قطری برای توقف جنگ غزه به مصر سفر کرده بود، قاهره را ترک کرده است.

این گزارش حاکی است یک مقام حماس که نامش ذکر نشد، گفت که هیات این جنبش به مذاکرات خود با طرف‌های واسطه در قاهره برای بررسی موضع این جنبش پیرامون طرح نشست پاریس پایان داده است.

به گفته این مقام، اختلافات داخلی کابینه رژیم صهیونیستی موجب شده است تا موضعی واضح و روشن در مذاکرات قاهره اتخاذ نشود؛ این مقام همچنین از اختلاف موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی پیرامون موضع حماس که در قاهره مورد بحث و بررسی قرار گرفت، خبر داد.

درهمین حال پایگاه صهیونیستی «واللا» در مورخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به قطر، مصر و آمریکا اعلام کرده که بیشتر خواسته‌های حماس را نمی‌پذیرد ولی آماده است براساس توافق پاریس مذاکره کند.

خواسته حماس درباره مسجدالاقصی (بازگشت وضعیت مسجدالاقصی به پیش از سال ۲۰۲۲) و اوضاع اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی (بازگشت اوضاع اسیران به پیش از هفتم اکتبر ۲۰۲۳) از دیگر موضوعاتی است که با مخالفت مقامات این رژیم روبرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha