چهل و دومین جشنواره فیلم فجر جابجایی نسل در سینما را رقم زد

مشهد-ایرنا- یک مدرس سینما گفت: چهل و دومین جشنواره فیلم فجر آغاز یک پوست‌اندازی و گذرگاهی برای ورود استعدادهای جوان به عرصه سینما بوده است و جابجایی نسل را در سینما رقم زد.

علی مقدسی روز شنبه در حاشیه بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلمهای این دوره از جشنواره متاثر از اتفاقی نو در عرصه سینما است، اما تا رسیدن به بلوغ و شرایط آرمانی و ایده آل در ساخت فیلم فاصله دارد.

وی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر آغاز سال نوی سینمای ایران است که با برگزاری آن دید و بازدیدهای اهالی سینما انجام می شود و در واقع تمام تجربیات یک ساله اهالی سینما در معرض نمایش قرار می گیرد، آنان در این جشنواره تجربیات خود را به تبادل نظر و اندیشه می گذارند.

به گفته وی، اگر بخواهیم در مورد کیفیت جشنواره فجر صحبت کنیم، باید بگوییم که جشنواره فجر از یک سال قبل به این طرف با یک پوست اندازی روبه رو شده است، شاید جوانتر و کم تجربه تر شده یا شاید برخی از بزرگان سینما خودشان را در حاشیه یا کنار این جشن می بینند، شاید سهم سینمای ایران خیلی بزرگتر از چیزی است که در جشنواره ارایه شده است.

مدیر مسوول آموزشگاه سینمایی "موج نو" در مشهد ادامه داد: اما آنچه در این دو سال گذشته شاهد بودیم، ورود استعدادهای جدید و خلاق و نو به عرصه سینما و کنار رفتن بزرگان سینما از جشنواره فیلم فجر بوده است، امیدوارم شرایطی بوجود آید که جشن سینمای ملی و جشن سینمای فجر برای همه اهالی آن باشد و ما مجبور نباشیم بخشی از بدنه سینما و بزرگان سینما را در حاشیه و کنار جشنواره ببینیم.

مقدسی به مشکلات آموزشگاه های سینمایی بویژه آموزش در عرصه سینما با توجه به ورود نسل جوان به عرصه پرداخت و گفت: ارتباط مستقیم و معناداری بین جشنواره و آموزش وجود دارد، اما متولیان امر خیلی به این موضوع اهمیت نمی دهند، در این ۲۳ سال که از تاسیس آموزشگاه می گذرد، خیلی از افرادی که دانش آموخته این آموزشگاه بودند، وارد بدنه سینما و فعالیت در این عرصه شدند، اما این موضوع چندان مورد توجه مسوولان نبوده است.

وی گفت: شاید حضور برخی مسوولان در کنار موسسات و آموزشگاه ها و شرکتهای سینمایی به ارایه دادن آمار از تعداد آنها و صحبت هایی در این باره ختم شده باشد، اما در عمل چیز خاصی در این باره ندیده ایم.

به گزارش ایرنا، ۲۶ فیلم از ۳۱ فیلم چهل و دومین جشنواره فیلم فجر امسال در سینماهای مشهد در حال نمایش است و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha