۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85382795
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

طرح های ویژه دهه فجر قرچک با حضور معاون استاندار تهران افتتاح شد+فیلم

قرچک- ایرنا- همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور علی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، هفت طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی در مناطق مختلف شهرستان قرچک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار شهرستان قرچک روز شنبه در مراسم افتتاح چهار واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی، ۲ زمین چمن مصنوعی روستایی و یک واحد گلخانه در مناطق مختلف شهرستان قرچک به بهره برداری رسید، اظهار داشت: شهرستان قرچک در دوران فعالیت دولت سیزدهم، با دستاوردهای مهمی در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی، عمرانی، کشاورزی و ... در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی همراه بوده و مردم، به خوبی اثرات این خدمات را در زندگی خود احساس می‌کنند.

حسین فخاری گفت: فعالیت واحدهای مختلف تولیدی در شهرک صنعتی قرچک که با حمایت‌های همه جانبه دولت سیزدهم همراه بوده موجب شده تا ضمن افزایش تولید، شاهد رشد فرصت‌های شغلی پایدار در این شهرستان باشیم و افراد جویای کار دیگر نیاز ندارند برای کار به مناطق اطراف عزیمت کنند.

طرح های ویژه دهه فجر قرچک با حضور معاون استاندار تهران افتتاح شد+فیلم

وی افزود: در حوزه روستایی، امروز شاهدیم که فعالیت‌های این بخش از مرز کارهای عمرانی عبور کرده و فعالیت‌ها به سمت توسعه امکانات زیرساختی از جمله اماکن فرهنگی و ورزشی حرکت کند به طوری که امروز اغلب روستاهای شهرستان قرچک از سالن‌ها و زمین‌های چمن ورزشی برخوردار شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری نیز امسال با بهره برداری از ۱۸ طرح مهم از جمله آرامستان بزرگ شهر، سالن‌های مدیریت بحران، زمین‌های چمن و بوستان‌های متعدد، زندگی شهرنشینی برای مردم با امکانات مناسب‌تری همراه شده است.

فرماندار قرچک بیان داشت: در ایام الله دهه فجر امسال، که مقدمه‌ای برای حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند است، ۳۶ طرح با حضور استاندار و معاون سیاسی اجتماعی استانداری در حوزه های شهرداری، آب و فاضلاب ، بخشداری مرکزی، بنیاد مسکن، راهداری، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، شهرک صنعتی، جهاد کشاورزی، نوسازی مدارس و اداره برق با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال افتتاح شد که با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۳۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد.

کلنگ فاز سوم شهرک صنعتی قرچک به زمین زده شد

طرح های ویژه دهه فجر قرچک با حضور معاون استاندار تهران افتتاح شد+فیلم

احداث شهرک صنعتی ۸۰۰ هکتاری قرچک در سال ۱۳۸۳ به تصویب هیأت دولت وقت رسیده بود ولی عملیات اجرایی این طرح در زمینه تملک اراضی، تغییر کاربری، تأمین زیرساخت های لازم و طراحی شهرک بیش از ۱۰ سال به طول انجامید.

این شهرک صنعتی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران با وسعت ۷۵۵ هکتار در ۴ فاز عملیاتی شده که از سال ۹۱ پروژه های عمرانی فاز یک آن در ۲۲۰ هکتار آغاز شد و اراضی آن به متقاضیان و صاحبان صنایع واگذار گردید.

تا سال ۱۴۰۰، ظرفیت فاز اول این شهرک صنعتی با واگذاری به متقاضیان تکمیل شده بود و با آغاز زمان واگذاری، فاز دوم این ناحیه صنعتی نیز به سرعت به صاحبان صنایع واگذار شد تا جایی که مهرماه امسال، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از فراهم شدن زمینه‌های احداث فاز سوم این شهرک صنعتی در جریان بازدید از شهرستان قرچک خبر داده بود.

حال با گذشت تنها دو سال از فعالیت دولت سیزدهم و با تکمیل شدن دو فاز اولیه، کلنگ احداث فاز سوم شهرک صنعتی قرچک با حضور علی مهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به زمین زده شد تا شاهد رونق بیش از پیش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار بیشتر در این شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت:به گفته مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، شهرک صنعتی دولتی قرچک، سومین شهرک پویای استان تهران از نظر تولید، ساخت و ساز، سهولت تردد و ... است.

حسین فخاری اظهار داشت: تعداد اشتغال شهرک صنعتی قرچک از ۳ سال قبل تاکنون از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به بیش از ۶ هزار نفر افزایش یافته و تعداد واحدهای فعال آن از ۱۲۲ واحد به ۳۳۵ واحد رسیده است.
وی گفت: تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران به منظور واگذاری زمین و سرمایه‌گذاری از ۶۷۷ به یکهزار و ۳۷ فقره افزایش یافته و این امر، مسئولان را بر آن داشت تا با پیگیری مستمر، زمینه راه اندازی فاز سوم را فراهم کنند.

وی افزود: هم اکنون شرکت‌های اُیاز با اشتغال بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر به عنوان بزرگترین واحد تولید پارچه رومبلی در خاورمیانه ، شرکت تولید نئوپالت به عنوان نخستین واحد تولیدی کشور، ۳ واحد تولید تجهیزات پزشکی خدمات رسان به بیش از ۳۵۰ بیمارستان ، شرکت دانش بنیان پدیده شمس تولید کننده سیلیس های کلوییدی، شرکت تولید لبنیات مارال آسیا به عنوان یکی از ۵ واحد صنعتی تولید کره کشور، نخستین مجتمع نخصصی تولید و عرضه آجیل و خشکبار کشور و ده‌ها واحد مهم تولیدی در شهرک صنعتی قرچک مشغول به فعالیت می‌باشند.

فرماندار قرچک گفت: با راه‌اندازی فاز سوم شهرک صنعتی قرچک، ۱۰ ها واحد تولیدی دیگر در این منطقه اقتصادی مستقر می‌شوند و قطعا شاهد رونق بیش از پیش اقتصاد این منطقه خواهیم بود.

فخاری افزود: فاز سوم شهرک صنعتی قرچک در ۱۸۰ هکتار زمین و با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال احداث می شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha