۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85424238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرچک ۱۴۰۳ در مسیر تحقق شعار سال

۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85424238
سید حسن میری
قرچک ۱۴۰۳ در مسیر تحقق شعار سال

قرچک- ایرنا- شهرستان قرچک، روندی پرشتاب در دستیابی به پیشرفت و توسعه در پیش گرفته و با اقدامات سازنده سال قبل، خود را در مسیر تحقق شعار سال قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان قرچک، جوان ترین شهرستان استان تهران است که حدود ۱۰ سال قبل مستقل و از شهرستان ورامین جدا شد با اقداماتی که در سال‌های اخیر به ویژه سال گذشته در آن صورت گرفته در مسیر تحقق شعار سال اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم قرار گرفته است.

بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، قرچک بیش از ۲۷۰ هزار نفر سکنه را در خود جای داده است، شهرستانی که با دارا بودن اقوام مختلف به عنوان ایرانی کوچک شناخته می‌شود که مردم آن با فرهنگ‌های متنوع در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

قرچک ۱۴۰۳ در مسیر تحقق شعار سال

این شهرستان یکی از مهمترین مناطق اقتصادی استان تهران نام گرفته به طوری که شهرک صنعتی نوپای آن طی سال‌های اخیر با سرعت زیاد میزبان صاحبان صنایع شده به طوری که دو فاز اولیه آن به طور کامل تکمیل شده و سال گذشته، عملیات احداث فاز سوم آن همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر آغاز شد.

شهرک صنعتی قرچک

شهرک صنعتی قرچک در ۴ فاز تعریف شده که فاز نخست آن با ۲۳۱ هکتار از ۸۷۰ قرارداد استقرار صنایع برخوردار است و هم اکنون ۲۹۰ واحد آن به بهره برداری رسیده است.

فاز دوم شهرک صنعتی قرچک از ۲۳۴ هکتار مساحت برخوردار است و هم اکنون با ۳۰۰ قرارداد واگذاری در حال احداث واحدهای تولیدی است. عملیات احداث فاز سوم این شهرک صنعتی به مساحت ۱۸۰ هکتار در ایام الله دهه مبارک فجر سال گذشته آغاز شده که با توجه به متقاضیان متعدد، طی سال جاری سرمایه‌گذاران متعددی در آن مستقر می‌شوند.

قرچک ۱۴۰۳ در مسیر تحقق شعار سال

در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در شهرک صنعتی قرچک مشغول به کار می‌باشند و پس از تکمیل هر چهار فاز، بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در آن به کار گرفته می‌شوند.

حمایت دولت سیزدهم از حوزه تولید و فعالیت گسترده مسئولان این شهرستان باعث شده تا چشم‌انداز قرچک برای تحقق شعار سال در جهش تولید با مشارکت مردم دست یافتنی باشد. قرچک در طول سال ۱۴۰۲ با اتفاقات و اقدامات متنوعی همراه بود که به بخشی از این رویدادها اشاره می‌شود.

ایجاد فرصت های شغلی توسط بنیاد برکت در مناطق روستایی

کشف ۴۲ تن پسته قاچاق، ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی توسط بنیاد برکت در مناطق روستایی، شهادت میلاد حیدری از مدافعان حرم توسط رژیم کودک کش اسرائیل در سوریه و تشییع این شهید سرافراز با حضور استاندار و مسئولان کشوری در قرچک، برپایی اردوی جهادی در مناطق روستایی، وداع دانش‌آموزان با شهید گمنام، کشف ۹۷ تن اقلام دامی غیربهداشتی، برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس و کشف ۱۱ عدد طاووس قاچاق از مهمترین رویدادهای خبری قرچک در فروردین سال قبل بود.

اقامه نماز عید فطر، دستگیری باند سارقان حرفه‌ای، برپایی اردوی جهادی در مناطق روستایی، تأسیس دو دهیاری در بخش مرکزی قرچک، گندزدایی دامداری‌های قرچک، راهیابی ۲۳۰ اثر به دبیرخانه بخش خوانش جشنواره مهدویت و برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره از مهمترین اتفاقات خبری اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ شهرستان قرچک است.

قرچک ۱۴۰۳ در مسیر تحقق شعار سال

شهرستان قرچک در خردادماه سال گذشته رویدادهایی از جمله برپایی مراسم گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، فوت ۶ نفر در یک قهوه خانه به دلیل گاز گرفتگی، کشور ۱۶ هزار لیتر مواد شوینده احتکاری، برگزاری آئین اختتامیه کنگره ملی ۱۵ خرداد با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گلباران پل باقرآباد محل شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین و بازدید معاون استاندار تهران از طرح‌های عمرانی را تجربه کرد.

آزادسازی اراضی کشاورزی

برپایی همایش فرهنگی نه به اعتیاد، پلمب واحد غیرمجاز آسیاب پلاستیک، آزادسازی ۴ هکتار از اراضی کشاورزی، برگزاری همایش ناظران انتخابات، صدور ۲۲۰ فقره سند مالکیت روستایی و برپایی اردوی جهادی پزشکی در مناطق روستایی از مهمترین رویدادهای خبری تیرماه شهرستان قرچک در سال گذشته بود.

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرگذرهای قرچک از سوی دولت سیزدهم و برپایی اردوی جهادی پزشکی مهمترین اتفاقات مردادماه قرچک در سال ۱۴۰۲ بود.

برنامه‌های هفته دولت

قرچک ۱۴۰۳ در مسیر تحقق شعار سال

آغاز برنامه‌های هفته دولت با گلباران گلزار شهدا، افتتاح ۲۸ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۸۶۱ میلیارد و ۴۵۴میلیون ریال به مناسبت هفته دولت، بازدید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ظرفیت‎‌های گردشگری و صنایع دستی، برپایی پیاده روی اربعین حسینی از قرچک تا شهرری، دستگیری عنصر ضدامنیتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، پلمب سه واحد غیرمجاز پلاستیک‌شویی و دستگیر هفت عضو یک گروه ضد امنیتی از مهمترین رویدادهایی بود که در شهریور سال گذشته در قرچک اتفاق افتاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha