۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85383125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معترضان در خیابان های تل آویو خطاب به نتانیاهو: هم اکنون برو کنار +فیلم

تهران-ایرنا-هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب بار دیگر در خیابان‌های تل آویو حضور یافتند و خواستار استعفای فوری بنیامین نتانیاهو از نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که هزاران صهیونیست در اطراف محل اقامت نتانیاهو همچنین خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

آنها خطاب به نتانیاهو گفتند: همین الان استعفا کن.

به گزارش ایرنا، اعتراض معترضان چند روز پس از آن انجام می شود که به نظر می رسد بار دیگر مقامات صهیونیست در طرح ابتکاری برای تبادل اسرا با حماس کارشکنی کنند.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی سه شنبه شب گذشته در این باره نوشت: مقامات بلندپایه اسرائیل اعلام کردند که حماس شرایط غیرممکنی را تدوین کرده و پاسخ به آن منفی است.

این مقامات مدعی شدند: در ظاهر، حماس به چارچوب کار برای تبادل اسرا جواب مثبت گفته است، اما شرایط غیرممکنی را ایجاد کرده است.

مقامات صهیونیست افزوند: در هر صورت، اسرائیل هرگز جنگ را متوقف نخواهد کرد و در سایه شرایط غیرممکن، پاسخ حماس درواقع شبیه به پاسخی منفی خواهد بود.

این گمانه‌زنی‌ها همزمان با آن صورت گرفت که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر سه شنبه شب گذشته با بیان این که پاسخ حماس درباره تبادل اسیر را دریافت کرده‌ایم، افزود: مذاکرات پیشرفت داشته است.

وی با بیان این که نمی تواند جزییات مذاکرات تبادل اسرای جنگ غزه را فاش کند، در عین حال گفت که مذاکرات پیشرفت داشته است.

بن عبدالرحمن گفت: با توجه به حساسیت مرحله مذاکرات، نمی‌توان اکنون وارد جزییات پاسخ جنبش حماس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha