۶۷.۷ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان تایید صلاحیت شدند

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: از ۶۴۵ نامزد ثبت‌نام شده نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد ۳۹۵ نفر معادل ۶۷.۷ درصد از داوطلبان در استان کرمان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ایرنا، رحمان جلالی روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان کرمان افزود: بیشترین افراد تایید صلاحیت شده‌ مربوط به حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با ۸۱.۸ درصد و کمترین موارد متعلق به حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر با ۴۷.۸ درصد است.

وی ادامه داد: در حوزه های انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۶۶.۷ درصد، جیرفت و عنبرآباد ۶۵.۳ درصد، رفسنجان و انار ۸۰.۶ درصد، زرند و کوهبنان ۷۱.۲ درصد، شهربابک ۷۶.۱ درصد، کرمان و راور ۶۵.۳ درصد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و جازموریان ۵۳.۸ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شده‌اند.

۶۷.۷ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان تایید صلاحیت شدند

رییس ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: تعداد پنج نفر از کاندیداهای تاییدصلاحیت‌ شده انصراف داده و یک نفر نیز توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۵ بهمن و پس از مشخص شدن نتایج اعتراض سه روزه داوطلبان به شورای نگهبان مشخص می شود.

جلالی تصریح کرد: مهلت تغییر حوزه انتخابیه برای تمام داوطلبان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تا ۲۵ بهمن است که داوطلبان باید درخواست خود را از طریق فرمانداری حوزه انتخابیه یا وزارت کشور ثبت کنند تا پس از بررسی نتایج پیش از آغاز رسمی تبلیغات اعلام شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۷۴ قانون انتخابات، دستگاه‌های اجرایی باید به‌منظور رعایت عدالت انتخاباتی، پیش از شروع فرآیند انتخابات، لیست امکانات دولتی که می‌توانند در اختیار کاندیداها برای تبلیغات قرار دهند، اعلام کنند، که از امروز به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن‌ماه تا ۹ اسفند و مهلت تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی هم از سوم تا ۹ اسفند است.

وی تاکید کرد: دومین مانور انتخابات در استان کرمان روز ۲۴ بهمن و به منظور دریافت و رفع خطاهای احتمالی و آمادگی بیشتر ستادهای انتخاباتی برگزار خواهد شد.

جلالی افزود: قرارگاه عملیاتی انتخابات در استان کرمان شامل پنج میز تخصصی مشارکت، امنیت، سلامت و اجرای و رسانه تشکیل شده است.

وی گفت: برای افزایش مشارکت در انتخابات، فرایندهایی در نظر گرفته شده و تمامی ظرفیت های مردمی پای کار آمدند تا شاهد حماسه در روز انتخابات باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: امنیت انتخابات بسیار مهم است که در میز امنیت آخرین تدابیر امنیتی توسط جامعه اطلاعاتی استان بررسی می شود.

وی با بیان اینکه رای مردم حق الناس است اظهار داشت: همه مسئولان تاکید دارند که ما امانتدار مردم در برگزاری انتخابات هستیم و هر کسی از فیلتر شورای نگهبان رد شود برای محترم و باید بستر انتخاب صحیح را برای مردم فراهم کنیم.

جلالی ادامه داد: هیچ یک از فرماندارن حق دخالت در انتخابات را ندارند و در همین رابطه میز سلامت انتخابات را شکل دادیم و هیچ خط قرمزی در برخورد با فرمانداری که از کاندیدای جانباری کند را نداریم.

وی بیان کرد: ۶۴ هیات اجرایی در استان کرمان فرآیند انتخابات را انجام می دهند و قسمت بزرگ انتخابات توسط مردم برگزار می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

استان کرمان در ۹ حوزه انتخابیه ۱۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha