تاییدصلاحیت داوطلبان خانه‌ملت در کرمان به ۶۹ درصد افزایش یافت

کرمان - ایرنا - رییس هیات نظارت بر انتخابات در کرمان گفت: با تایید صلاحیت ۱۰ نفر دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۳۹۵ نفر در استان تایید شد که ۶۹ درصد کل افراد را شامل می‌شود.

منصور ذوالعلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پنج مرحله بررسی اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان صلاحیت ۷۹ نفر توسط شورای نگهبان تایید شده است.

وی با اشاره به برخی تغییرات در آمار داوطلبان تایید شده بیان کرد: پنج نفر از افراد تایید صلاحیت شده انصراف دادند و صلاحیت یک نفر هم که در هیات نظارت تایید شده بود از سوی شورای نگهبان رد شد.

رقابت ۴۰ نفر برای هر کرسی

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان خاطرنشان کرد: با تایید صلاحیت های انجام شده و تا این مرحله برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در استان در این دوره انتخابات ۴۰ نفر رقابت دارند.

جزییات تغییر حوزه

وی تصریح کرد: داوطلبان تاییدصلاحیت شده انتخابات مجلس که درخواست تغییر حوزه انتخابیه دارند تا ۲۶ بهمن فرصت دارند تا به وزارت کشور یا فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه‌ای که در آن ثبت‌نام کردند مراجعه داشته باشند و درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود را تسلیم کنند.

ذوالعلی تاکید کرد: اینک در مجموع ۶۹ درصد داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان کرمان تایید صلاحیت شده اند و همه گروه‌ها و جناح های فعال سیاسی استان در همه حوزه‌های انتخابیه داوطلب دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

استان کرمان ۱۰ نماینده در ۹ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha