سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی دولت در دانشگاه نوشیروانی بابل

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال برای زیر ساخت های ضروری دانشگاه سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عزیزالله گنجی امروز دوشنبه در نشست خبری در بابل بیان داشت: این سرمایه گذاری در بخش تجهیزات، خوابگاه، کتابخانه، سلف غذاخوری دانشجویان بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خیرساز است بدون تردید بهره مندی از ظرفیت خیرین هم در کنار اعتبارات دولتی در برنامه توسعه ای دانشگاه قرار دارد.

گنجی با بیان این مطلب که دانشگاه در ۲ سال اخیر ارتباط مطلوبی با صنعت برقرار کرد، بیان داشت: با توجه به ظرفیت ممتاز علمی و پژوهشی، استادان نخبه این دانشگاه توانمندی حل مشکلات صنعت مازندران را دارند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، دانشگاه نوشیروانی بابل طرح های خوبی از جمله برقی کردن خودروی شاهین را اجرایی کرد که این رویه می تواند ادامه دار باشد.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بیان کرد: این دانشگاه توانست با استفاده از ظرفیت های مرکز رشد، ۲۰۰ محصول مورد استفاده صنایع را تولید و در اختیار آنها قرار دهد.

بهرام عزیزالله گنجی افزود: امروز توانستیم در راستای حل مشکل صنایع بزرگ ایده را به محصول تبدیل کنیم که این امر یک گام بسیار مهم است.

این مسوول دانشگاه صنعتی بابل تصریح کرد: در حال حاضر یکی از سیاست های جدی دانشگاه ها تعلیم دانشجویان ماهر است که در دوره تحصیلی خود یک مهارت را بیاموزند.

عزیزالله گنجی اضافه کرد: آینده دانشجویی که دوران تحصیل مهارت بیاموزد، تضمین شده است و می تواند برای خود شغل ایجاد کند.

سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی دولت در دانشگاه نوشیروانی بابل

وی اظهار داشت: امروز ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت برقرار است و اکنون با چندین صنعت بزرگ مازندران و نیز چند صنعت در سطح کشور قرارداد همکاری داریم و این نشان دهنده ارتباط مطلوب دانشگاه و صنعت است.

وی گفت: هدف آن است که دانشجویان در کنار درس، مهارت بیاموزند و از این طریق با صنعت ارتباط برقرار کنند و معتقدیم که مهارت در کنار تحصیل توانمندی دانشجویان را دو چندان می کند.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه داد: تمام هدف ما ایجاد انگیزه و امید در دانشجوان است که دغدغه شغل از بین برود و دانشجویان با اطمینان خاطر پای درس بنشینند و به مهارت آموزی روی بیاورد تا در صنعت تاثیرگذار باشند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی است. حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha