ناصر فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت پایین بودن سرانه آموزشی در این مناطق که منجر به بالا رفتن تراکم جمعیت دانشآموزی در کلاسها تا حدود ۴۵ نفر شده، حاشیهنشینی و مشکلات ناشی از وجود مدارس دارای ساختمان تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: بنا بر بررسیهای صورت گرفته در سال ۸۳، ۳۶ درصد مدارس اصفهان تخریبی، ۳۵ درصد نیازمند مقاوم سازی و تنها ۳۸ درصد مستحکم اعلام شده بود.
وی یادآور شد: اکنون درصد مدارسی که تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی بود (۷۱ درصد)، با استفاده از اعتبارات ملی، استانی و مشارکت خیرین به ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.
فتحی خاطرنشان کرد: اعتبار ملی و استانی ادارهکل نوسازی مدارس اصفهان بطور متوسط سالانه بین هفت تا هشت هزار میلیارد ریال (منابع ملی ۸۰ و استانی ۲۰ درصد) است.
به گفته وی، در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به ادارهکل نوسازی استان اصفهان اختصاص یافت و در کنار آن در جشنوارههای ۲ سال اخیر، حدود ۱۶ میلیارد ریال تفاهمنامه با خیران استان منعقد شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در امر مدرسه سازی در استان افزود: از ابتدای دولت ۲۵۰ پروژه در قالب یکهزار و ۲۲۰ کلاس با زیربنای ۲۰۰ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، اکنون حدود یک میلیون دانشآموز در ۶ هزار واحد آموزشی در اصفهان مشغول تحصیل هستند.
نظر شما