۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۵۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85385024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: اظهارات بورل بیانگر تلاش اسرائیل برای قطع کمک های آنروا به فلسطین است

تهران-ایرنا-جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب در پی اظهارات جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص این که اسرائیل چندین سال به دنبال جلوگیری از حضور آنروا در فلسطین است ، اعلام کرد: این اظهارات دلیلی روشن و قوی بر رد ادعاهای دروغین صهیونیست‌ها درباره این نهاد سازمان ملل و کارمندان آن است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: اظهارات بورل مدرک جدیدی است که نیات و اهداف دشمن صهیونیستی در ادعاهای دروغین علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی ( آنروا) را اشکار می کند و نشانگر آن است که این رژیم تمام تلاش خود را بکار بسته تا از حضور این نهاد در منطقه برای کمک رسانی جلوگیری کند.

رژیم صهیونیستی ۱۲ نفر از ۱۳ هزار کارمند آنروا را در نوار غزه به همکاری با حماس در جریان آغاز عملیات طوفان الاقصی متهم کرد و ۱۶ کشور کمک‌های مالی خود به این آژانس را به حالت تعلیق درآوردند.

بورل ساعاتی پیش در واکنش به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی علیه آنروا در غزه گفت که نتانیاهو به حرف کسی گوش نمی‌دهد و از ما می‌خواهد ادعاهای بدون مدرکش را باور کنیم.

حماس در بیانیه‌ خود افزود: ما بر اهمیت حضور و نقش آنروا در منطقه و در حمایت از آوارگان فلسطینی تاکید کرده و از سازمان ملل و کشورهای حامی مالی این آژانس می‌خواهیم تسلیم گمراه‌سازی‌های دشمن صهیونیستی که به گفته کمیسر آژانس آنروا تا این لحظه نتوانسته حتی یک دلیل و مدرک برای اثبات ادعاهای خود ارائه کند، نشوند.

این درحالیست که آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد در جریان تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به یکی از مدارس آن در خان یونس، یک کارمند این نهاد شهید و یک نفر دیگر هم زخمی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha