۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85394899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمایت تمام قد وزیر خارجه لبنان از «آنروا »در دیدار با هیات آمریکایی

تهران- ایرنا- وزیر خارجه لبنان در دیدار با هیاتی از سناتورهای آمریکایی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از (آنروا)، از رژیم صهیونیستی نیز خواست که از جنگ افروزی دست بردارد.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از النشره، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در دیدار با هیات آمریکایی از آژانس کمک‌رسانی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) حمایت کرد.

وی گفت: تامین مالی آنروا به نفع لبنان و کشورهای میزبان آوارگان و دنیاست زیرا دریچه ای به روی آوارگان فلسطینی برای داشتن آینده ای بهتر از طریق خدمات تربیتی، بهداشتی و بشردوستانه، می‌گشاید.

بوحبیب پس از دیدار با سناتور ریچارد بلومنتال و سناتور کریستوفر کونز با حضور لیزا جانسون سفیر آمریکا، بیان کرد: ما از اسرائیل می خواهیم که به جای سیاست جنگ‌طلبانه که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و کینه و نفرت را تشدید می کند و جز درد و مصیب به همراه ندارد؛ به صلح روی آورد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته پس از ادعاهای تل آویو مبنی بر دست داشتن ۱۲ نفر از کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس، گفته که ماموریت این آژانس باید به پایان برسد.

این درحالی است که سیگرید کاگ هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان در این باره، اعلام کرده بود: آنروا را نمی‌توان جایگزین کرد و این آژانس همچنان برای غزه حیاتی است.

چندی پیش یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که مقامات صهیونیستی اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات ۷ اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، گروهی را برای بررسی مستقل عملکرد این آژانس سازمان ملل که نقشی ضروری و حیاتی در کمک رسانی به مردم فلسطین دارد، تعیین کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha