هویت بخشی به بانوان از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

ساری - ایرنا - سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه بانوان در حفظ و استمرار انقلاب در همه صحنه ها حضور داشتند، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بانوان، هویت بخشی به آن ها و عدم استفاده ابزاری و جنسی است.

فرشته پازوکی طرودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان ما نشان دادند با جهاد تبیین و هوشمندی در تمامی عرصه ها پای کار هستند و به هنگام در این حوزه ها گام برمی‌دارند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی با جلسات توجیهی در راستای اجرایی شدن قانون حمایت جوانی جمعیت و خانواده یکی از مهمترین برنامه های ما بوده است.

پازوکی طرودی افزود: تشکیل کمیته های پنج گانه در قالب جمعیت و خانواده، برگزاری اولین رویداد جوانی جمعیت در مازندران، برگزاری کارگاه های آموزشی ۳۶ ساعته و تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی حمایت از خانواده از اقدامات ما در دولت سیزدهم بوده است.

وی اظهار داشت: رویداد آموزشی جمعیت شناسی با موضوع مسیر نجات برگزار شد و برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی تخصصی با مراکز عملی در حوزه بانوان و خانواده و اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به طرح های توانمندسازی زنان از دیگر برنامه های انجام شده است.

پازوکی بیان کرد: سلسله نشست های تخصصی بررسی مسائل و مشکلات مشاغل خانگی با اولویت زنان برگزار و تسهیلات اشتغال خرد و خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد قطعی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعطا شد.

هویت بخشی به بانوان از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

وی افزود : اعطای تسهیلات اشتغال خرد و خانگی در قالب تفاهم نامه با شورای اجتماعی کشور با بانک قرض الحسنه رسالت به ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار پیگیری شد.

پازوکی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به طرح های زنان و خانواده اختصاص یافت و همایش سالانه تجلیل از حدود ۵۰ نفر از بانوان نمونه استان در عرصه های مختلف انجام شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران گفت: ۲۳۵ غرفه به بانوان در نمایشگاه های نوروزی شهرستان ها تخصیص یافت و ۲ جشنواره استانی فن پوشاک و نمایشگاه توانمندی های بانوان و زنان سرپرست خانوار برگزار شد.

پازوکی تاکید کرد: برگزاری ۲ دوره همایش کنگره بانوان تاثیر گذار با حضور بانوان موثر در سراسر استان در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از مهمترین اقدامات امور بانوان در دولت سیزدهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha