استاندار: بانوان مازنی پیشران توسعه اقتصاد روستایی هستند
عکس آرشیوی است

ساری-ایرنا- استاندار مازندران به حضور فعالانه بانوان استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در دومین "کنگره بانوان تمدن ساز مازندران" که در ساری برگزار شد، افزود: مشارکت زنان در دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چشم جهانیان را خیره کرد.

وی با اشاره به نقش بانوان در کانون خانواده و تربیت نسل دینی، افزود: اسلام به جایگاه زنان پرداخت و برای آنان ارزش قائل شد.

استاندار مازندران با اشاره به ۲ رویکرد اسلامی و غربی در تعریف زنان گفت: در رویکرد غربی، به زنان نگاه سود و لذت‌ جویی دارند اما در رویکرد اسلامی، نگاه به زنان نگاه منطقی و استدلالی است و در برخی از موارد جنسیت را کاملا نادیده می‌گیرد و تنها به کرامت انسانی توجه دارد.

وی به نقش بی‌بدیل زنان مازندران در ارتقای اقتصاد و حوزه تولید و کشاورزی اشاره کرد و گفت: زنان مازندران هم‌پای مردان این دیار در توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۷۰ درصد از دانشجویان مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: بانوان نخبه استانی زیادی در استان وجود دارند که علاوه بر مازندران، کشور نیز از ظرفیت این افراد بهره‌گیری می‌کند.

وی به نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مادران این سرزمین علاوه بر نقش مادری در تربیت فرزندان و پرورش انسان‌های بزرگ چون مدال‌اوران، ورزشکاران نقش مهمی دارند البته نمی‌توان نقش محوری پدر را نادیده گرفت.

حسینی‌پور به مناصب مدیریتی زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۸ درصد از کارمندان جامعه از قشر بانوان هستند.

استاندار مازندران افزود:باید با معرفی زنان نخبه و تاثیرگذار به دنیا نشان دهیم که زنان جامعه ما دارای عزت و جایگاه والای انسانی هستند.

وی به مسئله جوانی جمعیت به عنوان مسئله اول استان اشاره کرد و گفت: استان مازندران از منظر جوانی جمعیت در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد که دچار بحران هستیم.

حسینی‌پور به اهمیت این موضوع پرداخت و از همه دستگاه‌های استان خواست در این زمینه با امور بانوان خانواده استانداری مازندران همکاری داشته باشند.

وی گفت: بانوان مازنی پیشران اقتصاد روستایی و گردشگری هستند و در ارتقای اقتصاد استان نقش مهمی دارند.

استاندار: بانوان مازنی پیشران توسعه اقتصاد روستایی هستند

حسینی‌پور به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: بانوان در شور و شکوه انتخابات نقش اثرگذاری دارند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به نقش زنان و مادران در خانواده و تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: حضور پررنگ زنان از ابتدای خلقت وجود داشته و حتی در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند؛ شیرزنان و مادرانی که فرزندانی چون سردار سلیمانی‌ها پرورش دادند.

فرشته پازوکی گفت: امروز هم در جنگ نرم و ترکیبی باز هم بانوان ما نقش موثری در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند.

وی از حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگوی تمام جهانیان با تاسی از سیره گفتاری و عملی یاد کرد و افزود: همین ویژگی باعث می‌شود که زنان ایران اسلامی نیز با تاسی از این بانوی بزرگوار «ایران قوی» را بسازند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا با هر شگردی این نقش را کم‌رنگ کند این در حالیست که نقش مادر مثل قرآن کریم تربیتی است و استکبار جهانی می‌خواهد آن‌را وارونه جلوه کند و می‌خواهند نسخه گرفتاری خود را برای بانوان سرزمین ما بپیچند اینجاست که وظیفه بانوان ما مضاعف می‌شود.

دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار امروز هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر در سراسر کشور به صورت هم‌زمان در حال برگزاری است.

این کنگره با هدف اعتلای نقش زن، معرفی زنان نخبه و توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده در پی شناسایی زنان تاثیرگذار جامعه در هشت عرصه علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست‌گذاری و حکم‌رانی، گفتمان‌سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر و ورزش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha