آغاز به کار خانه گفت وگوی دانشگاه با موضوع انتخابات از ۲۸ بهمن

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: خانه گفت و گوی دانشگاه با موضوع انتخابات از ۲۸ بهمن کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا مهدی شهبازی (امروز) سه‌شنبه درباره برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برای ورود به انتخابات اظهار داشت: از ماه های قبل برنامه ریزی لازم برای انجمن ها ، تشکل ها و کانون های دانشجویی انجام شده است و در این راستا تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار داده شده و فضا را برای برگزاری نشست ها و تربیون های آزادی در دوران انتخابات فراهم شده است.

وی افزود: بر همین اساس تریبون آزاد دانشگاه ذیل محور انتخابات توسط تشکل های دانشجوبی در دانشگاه تهران برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران یادآور شد: از هفته آینده تا آخرین روزهای انتخابات جلسات متعددی در دانشگاه توسط دانشجویان تشکیل می شود، همچنین از ۲۸ بهمن ماه خانه گفت و گوی دانشگاه با محور انتخابات کار خود را شروع می کند.

شهبازی تاکید کرد: رسالت خانه گفت و گوی دانشگاه این است که تمرکز روی موضوعی خاصی نداشته باشد. سال گذشته خانه گفت و گوی دانشگاه براساس شرایط خاص و ملتهب کشور در قالب خانه گفت و گوی سیاسی شروع به فعالیت کرد، بنابراین با توجه به این که انتخابات در اسفندماه رخداد ویژه کشور است ، خانه گفت و گو کار خود را با محور انتخابات و مشارکت در انتخابات شروع می کند.

نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران اول اسفند با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

وی همچنین در این نشست خبری در اعلام برنامه‌های نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در مورد برگزاری جشنواره فرهنگی مدت ها در دانشگاه تهران بحث بود و در زمینه های آموزشی، پژوهشی و بین الملل الگوهای ویژه ای را در نظر گرفته ایم؛ اما در حوزه فرهنگی اینگونه نیست و برای حل مشکل این جشنواره را در دستور کار قرار دادیم.

معاون دانشگاه تهران ادامه داد: در حوزه های مختلف جسارت و بلوغ کافی دیده شده است، اما در حوزه فرهنگی اینگونه نیست؛ بنابراین با توجه ویژه وزیر علوم تدوین نخستین آیین نامه سرآمدان فرهنگی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت تا این حوزه مهم که مورد غفلت بوده است، هر چه سریع تر مورد توجه قرار گیرد.

شهبازی افزود: همکاری اثربخش آموزشی، پژوهشی، بین المللی و مشاوره ای استادان در بخش فرهنگی و همچنین حضور ۱۰۰ درصدی آنها در خوابگاه ها، مراکز مشاوره جهت تحکیم خانواده و حمایت از قانون جوانی جمعیت بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: به علت اینکه در آیین نامه ها و شرایط امتیازدهی استادان کمتر به سمت کانون های دینی، فرهنگی و هنری حرکت می کردند، تصمیم گرفتیم این مباحث را در دستور کار قرار دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: بعد از حوادث سال گذشته تلاش دانشگاه این بود که پویایی و تحرکی در انجمن ها، تشکل ها و کانون های دانشجویان با حفظ استقلال و آزادی اتفاق بیفتد، بر همین اساس تشکل های سیاسی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو و رویدادهای دیگر به خصوص بحث انتخابات فعالیت های خوبی از خود نشان داده و خواهند داد. دانشگاه تهران مسئولیت پذیری را سرلوحه کار خود قرار داده و پژوهش، آموزش، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود را بر مبنای کلید واژه مسئولیت پذیری در قبال جامعه سوق داده است.

شهبازی با بیان اینکه علم برای علم با وجود اینکه ارزش ویژه ای برای جامعه دانشگاهی دارد، اما مورد نیاز جامعه نیست، یادآور شد: تلاش کرده ایم تا علم را برای حل نیاز جامعه سرلوحه کار خود قرار دهیم. کلید واژه گفتمان سازی و امثال آن مورد توجه دانشگاه تهران قرار گرفته است؛ چرا که این موضوع هم با هوشیاری که شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت به تصویب نهایی این شورا رسیده است و باید اجرایی شود.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۲۰۰ نشریه دانشجویی در تخصص های مختلف در دانشگاه تهران فعال هستند، تاکید کرد: فقر اقتصادی امروزه بزرگ ترین مشکل جامعه است، با تغییر در دروس دانشجویان و در نظر گرفتن یادگیری تجربی تلاش کرده ایم دانشجویان با فعالیت در صنعت و پارک های علم و فناوری مهارت خود را ارتقا دهند تا با افزایش اعتماد به نفس و انگیزه مشکل اشتغال را حل کنیم. دانشگاه تهران به کلان پروژه هایی مانند آلودگی هوا، هوافضا، محیط زیست، آب که نیازمند تمدن کشور است ورود کرده و خبرهای خوبی به زودی در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: اثرگذاری استادان یک معیار ضروری برای ارزیابی پرونده ها و آیین نامه هاست؛ بنابراین برایمان مهم است که اعضای هیات علمی در حوزه های مختلف بتوانند جایگاه تخصصی خود را داشته باشند و به زودی اردوهای جهادی را فعال می کنیم تا این موارد به صورت جدی دنبال شود.

شهبازی: ارزیابی تعالی و منش استادی را مورد تاکید قرار داده ایم و از آنجایی که کنشگری جمعی استادان هم بحث مهمی است؛ بنابراین قائل به این هستیم که استادان در فضای رسانه و اجتماعی کنشگر فعال و فرهنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کنشگری در عرصه جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و بر همین اساس در دستور کار قرار دارد. شبکه سازی حول ارزش های فرهنگی نیز امر دیگری است که مورد توجه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha