انتخابات، شاخص رضایت مردم نسبت به سیاست های اجرایی کشور است

اصفهان-ایرنا- رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: انتخابات شاخص رضایت مردم نسبت به سیاست های کشور است که هر چند وقت یکبار در نهادهای مختلف نظام همچون قوه مجریه و مقننه برگزار می‌شود تا مردم اجراییات را به بوته قضاوت بگذارند.

موسی نجفی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: برگزاری انتخابات به معنای رسیدن به نقطه اول و طرح این مساله که آیا این نظام را می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم نیست، بلکه یک مقوله درون گفتمان است.

رییس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خاطرنشان کرد: مردم در واقع اجراییات قوه مقننه و مجریه را به نسبت قانون اساسی محک زده و به رای می‌گذارند که آیا آنچه اجرا شده مورد پسند و قابل تکرار است یا نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد مورد نظر یک نقد درون گفتمانی است؛ اگر اجراییات فرد ضعیف باشد مردم با مشارکت خود که هر چند سال یکبار تکرار می‌شود به مسوولان و عملکرد آن‌ها آری یا نه خواهند گفت و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همین گونه است.

نجفی در مورد برخی از نارضایتی‌ها بیان داشت: منشأ بیشتر نارضایتی های مردم اقتصادی است و آن را نباید به نارضایتی از انقلاب تعبیر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha