۶۳ هزار نفر در برگزاری انتخابات در استان اصفهان مشارکت دارند

اصفهان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۶۳ هزار نفر در قالب عوامل اجرایی و نظارت بطور مستقیم در برگزاری انتخابات در این استان مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی سلیمانی روز دوشنبه در نشست خبری رییس و اعضای ستاد انتخابات استان در استانداری اصفهان، افزود: سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای در استان اصفهان پیش بینی شده که بطور متوسط در هر شعبه ۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارت حضور دارند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۵ جلسه ستاد انتخابات بصورت هفتگی در استان اصفهان برگزار شده، ادامه داد: هفت کمیته مالی و پشتیبانی، حراست و استعلامات، اطلاع رسانی، حقوقی، فناوری اطلاعات، آموزش انتخابات و امنیتی در ستاد انتخابات اصفهان تشکیل شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار داشت: کارگروه اجرایی انتخابات در شهرستان‌ها نیز متناظر با ستاد انتخابات استان تشکیل شد و عناوین کمیته‌های شهرستان‌ها هم مانند عناوین کمیته‌های ستاد انتخابات استان است اما علاوه بر این، ۲ کمیته اجرایی و کمیته مشارکت همگانی نیز در شهرستان‌ها فعال است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان اصفهان وجود دارد که ۱۵ حوزه جغرافیایی بجز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه انتخابیه که مرکز آن فرمانداری اصفهان قرار دارد مربوط به حوزه مسیحیان ارمنی جنوب ایران است که یک حوزه فرعی هم در شهرستان شیراز استان فارس دارد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی که یک هزار و ۲۴۲ نفر ثبت نام کرده بودند، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ۳۷ نفر در استان ثبت نام کردند که پس از بررسی صلاحیت این افراد توسط فُقهای شورای نگهبان، صلاحیت ۱۳ نفر از این داوطلبان مورد تایید قرار گرفت که ۲ نفر از آن‌ها تا امروز تغییر حوزه دادند و ۱۱ نفر با هم رقابت خواهند داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی در مورد اسامی داوطلبان انتخابات ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام شده افزود: تبلیغات انتخابات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری بر اساس قانون از صفر بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز خواهد شد و تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مدت زمان تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی هفت روز و از ساعت صفر بامداد روز سوم تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد بود.

سلیمانی گفت: مکان‌هایی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها پیش بینی شده که باید بصورت تساوی و عادلانه از آن‌ها استفاده کنند.

به گفته وی، ظرفیت و امکانی نیز در این دوره فراهم شده که از امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغات نامزدها استفاده شود و بر اساس استعلامی که از همه دستگاه‌های دولتی انجام شده نزدیک به هزار و ۴۰۰ مکان و امکان از جمله سالن‌های اجتماعات، مکان‌های روباز و تابلوهای اطلاع رسانی شناسایی و به فرمانداران و نامزدهای انتخابات اعلام شده است.

وی بیان کرد: اجازه استفاده از مکان‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برای نخستین بار در این دوره، بشرط رعایت عدالت و بطور تساوی در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha