۱۱۵ دانشجوی دختر سیستان و بلوچستان عازم راهیان نور شدند/ حس و حال‌های بیان نشدنی لحظه سفر

زاهدان- ایرنا- ۱۱۵ دانشجوی دختر دانشگاه پیام‌نور سیستان و بلوچستان در حالی راهی سفر به اردوی راهیان نور شدند که هدف از این سفر یادآوری این نکته است که چه افرادی برای حفظ ایمان و دفاع از کشور از همه چیز خود گذشتند تا امروز با افتخار از ایران و ایرانی و قدرت خود در دنیا حرف بزنیم.

به گزارش ایرنا، گاهی زمین و زمان در تکاپو می‌شوند تا تو را به زمان و مکانی که فرسنگ‌ها از باورت دورترند و به دلت نزدیک بخوانند و برسانند؛ راهیان نور یکی از همان مکان‌هایی است که سفر به آن از جنس عشق و دلدادگی به شهداست.

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان اصلی‌ترین و اولویت‌دارترین رسالت‌های راهیان نور است که در همین باره رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «زنده نگاه‎داشتن راه شهدا کم‌تر از شهادت نیست.»

آشنا کردن اقشار مختلف مردم با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرهنگ‌های دینی بویژه نسل جوان، دانشجویان، دانش آموزان و همه اقشار رسالت اصلی این عملیات فرهنگی است.

امروز دانشجویان دختر شیعه و سنی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان که قرعه به‌نام آنها افتاده بود راهی اعزام به مناطق جنگی شدند؛ کسی چه می‌داند در دل آنها چه می‌گذرد؛ اما شهدا می‌دانند، آن‌گاه که دل را به جاده زدند تا بیایند و از بغض‌های کهنه حرف بزنند و از حرف‌های نگفته اشک بریزند و دل‌هایشان مملو از رنگ و بوی خدایی شود.

با این وجود اما سفر کاروان‌های راهیان نور به منطقه‌های جنگی و بازدید از مناطق عملیاتی به آشنایی افراد جامعه بویژه جوانان با ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس می‌انجامد و سبب نهادینه شدن فرهنگ مقاومت و ایثار خواهد شد.

امروز آنچه که موجب پیشرفت، تعالی و توسعه پایدار امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور ایران اسلامی شده مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و جانفشانی رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف است.

راهیان نور راهی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین دانشجویان، آشنایی آنان با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و فرصتی برای خودسازی انسان است.

۱۱۵ دانشجوی دختر سیستان و بلوچستان عازم راهیان نور شدند/ حس و حال‌های بیان نشدنی لحظه سفر

حس و حال‌های متفاوت در آستانه سفر

اما حس و حال‌های متفاوتی در آستانه سفر بر مسافران غالب بود که سعی کردیم با برخی از آن‌ها گفت‌وگو کنیم؛ فاطمه فراهی پور یکی از دانشجویانی که برای اولین بار عازم سفر به مناطق جنگی شده است، گفت: بازدید از آن مناطق جنگی حس و حال معنوی متفاوتی را برای هر فرد رقم می‌زند؛ روایت‌های متعدد از رشادت شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس شنیده‌ام برای همین علاقه زیادی به دیدن این منطقه دارم و بی صبرانه برای لحظه حرکت منتظر هستم.

وی که معتقد است حضورش در بین شهدا با دعوت بوده، ادامه داد: هدف از اردوی راهیان نور این است که با تاریخ ایران بویژه تاریخ و وقایع جنگ ایران و عراق آشنا شویم، از یادمان شهدا بازدید کنیم تا با راه و رسم شهدا و شهادت آشنا شویم و پیام شهدا که حقانیت دین الهی بوده را به گوش جهانیان برسانیم.

ستایش امینی یکی دیگر از دانشجویان زاهدانی که برای اولین بار در اردوی راهیان نور حضور دارد، اظهار کرد: دعوت من به این اردو لطفی از سوی شهدا هست که شامل حالم شده، فضای اردو را نمی‌توان آنگونه که است توصیف کرد؛ ولی فقط می‌توانم بگویم که این سفر بسیار خوب خواهد بود و هر کسی از هر جایی به این مکان دعوت شود در همان مدت زمان کوتاه حضورش نمک‌گیر شهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین خواسته‌ام به محض ورود به سرزمین شلمچه دعا برای فرج امام زمان (عج) خواهد بود، افزود: عهد کرده‌ام تا زمانی که زنده هستم پای آرمان‌های انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه باشم، و در این سفر معنوی و پرفضیلت بصیرت و بینش خود را ارتقا دهم چرا که امنیت و آرامش اکنون ما مدیون خون این شهیدان است.

یادآوری رشادت‌ها و دفاع غرور آفرین شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس سبب افتخار و غرور مضاعف برای هر ایرانی بوده و تداعی‌گر این موضوع است که هیچ گاه حتی یک وجب از خاکمان را برای تسلیم، تقدیم کسی نخواهیم کرد

این دانشجو ادامه داد: هدف از سفر به مناطق جنگی این است که یادآوری کنیم چه افرادی برای حفظ ایمان و دفاع از کشور و ناموس از همه چیز خود گذشتند تا امروز با افتخار از ایران و ایرانی و قدرت خود در دنیا حرف بزنیم.
آرزو دادکانی دیگر دانشجویی اهل سنتی بود که از حس و حالش برای ما گفت.

وی بیان کرد: اولین بار است که راهی اردوی راهیان نور می‌شوم و این آرزوی قلبی‌ام بود، معتقد هستم یادآوری رشادت‌ها و دفاع غرور آفرین شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس سبب افتخار و غرور مضاعف برای هر ایرانی بوده و تداعی‌گر این موضوع است که هیچ گاه حتی یک وجب از خاکمان را برای تسلیم، تقدیم کسی نخواهیم کرد.

این بانوی اهل سنت گفت: با شرکت در این اردوی معنوی ادامه دهنده آرمان‌های شهدا خواهیم بود و خواسته قلبی‌ام در سرزمین نور قطعاً دعا برای فرج مهدی موعود و خوشبختی و عاقبت بخیری جوانان است.

فاطمه شهرکی دانشجوی ترم اول رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور که برای اولین بار راهی اعزام به مناطق عملیاتی شده نمی‌توانست بگوید دقیقاً در دلش چه می‌گذرد.

براستی که نه تنها این فرد؛ بلکه دیگران نیز همینطور بودند، اصلاً اصل جنس شهدا همین است حالت را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که نمی‌دانی چه می‌خواهی.

این بانوی دانشجو با بیان اینکه سیره زندگی شهدا چراغ راه همگان است، ادامه داد: اعزام کاروان راهیان نور به منطقه جنگی کشور بهترین راه ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ایثارگری‌ها، شهید و شهادت‌ها و دفاع از آرمان‌های امام و رهبری، نظام و انقلاب است.

لحظه سوار شدن بر اتوبوس و خداحافظی نیز از صحنه‌های جذاب کاروان اعزامی امروز بود، خداحافظی مادران و پدران با دختران و بدرقه مسوولان دانشگاه با دانشجویان به گونه‌ای بود که انگار بناست آن‌ها به جنگ اعزام شوند، از زیر قرآن رد شده، برایشان سپند دود کرده و کاسه‌ای آب پشت سرشان ریخته شد.

۱۱۵ دانشجوی دختر سیستان و بلوچستان عازم راهیان نور شدند/ حس و حال‌های بیان نشدنی لحظه سفر

راهیان نور ظرفیت عظیم مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: امروز دانشجویان دختر این دانشگاه راهی سفر معنوی راهیان نور به میزبانی شهدا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر حیدری نسب با بیان اینکه در قبال شهدا که جان خود را برای حفظ انقلاب و ارزش‌ها فدا کردند وظایف و رسالت سنگینی بر دوش ما قرار دارد، ادامه داد: دشمن به دنبال هویت سوزی و هویت سازی جدید برای نسل جوان بوده و دشمنی‌هایش با انقلاب تمام نشده است.

وی با تاکید بر این مطلب که برای دشمن سخت است قبول کند انقلاب اسلامی وارد گام دوم انقلاب شده، افزود: امروز دشمن شکل عوض کرده و با تغییر نگرش و شیوه جنگ ترکیبی، به دشمنی‌های خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین راهیان نور رزقی معنوی برای شرکت کنندگان بویژه دانشجویان و دهه هشتاد و نودی‌ها است تا با ارتقای بصیرت و درک وقایع توطئه دشمنان را خنثی کنند.

۱۱۵ دانشجوی دختر سیستان و بلوچستان عازم راهیان نور شدند/ حس و حال‌های بیان نشدنی لحظه سفر

اعزام ۱۱۵ دانشجوی پیام نور به اردوی راهیان نور

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان از اعزام ۱۱۵ دانشجوی این دانشگاه امسال به اردو راهیان نور خبر داد و گفت: این دانشجویان از یادمان‌های اروندرود، شلمچه، دوکوهه، فکه، طلائیه، هویزه، معراج شهدا و دهلاویه در مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.

ابوالفضل توسلی راهیان نور را عملیات بزرگ فرهنگی تحول گرا دانست و بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید حماسه شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسل‌های آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و توانایی‌های این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند.

یکی از این اقدامات موثر برای مقابله با توطئه دشمنان اجرای موفق اردوهای راهیان نور هست که برای آشنایی با دفاع مقدس و فرهنگ دفاع و شهادت بنا نهاده شده است

وی هدف از اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی را آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت در طول هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: دانشجویان در بازدید از مناطق عملیاتی با آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۱۵ نفر از دانشجویان دختر این دانشگاه در قالب ۲ دستگاه اتوبوس به مدت پنج روز با بدرقه مسوولان دانشگاه به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

وی حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار دانست و گفت: امیدواریم زائران پس از بازگشت از این سفر به عنوان سفیران فرهنگی لایق و شایسته بتوانند گوشه‌ای از عظمت این مناطق را روایتگری کنند.

توسلی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور موجب تقویت ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود، خاطرنشان کرد: در عرصه نابرابر نبرد به تمام معنای دشمن که نمی‌خواهد جوانان کشورمان با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین باشند، یکی از این اقدامات موثر برای مقابله با توطئه دشمنان اجرای موفق اردوهای راهیان نور هست که برای آشنایی با دفاع مقدس و فرهنگ دفاع و شهادت بنا نهاده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha