۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85385602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصر فعالیت‌های کمیته دوستی پارلمانی آلمان را متوقف کرد

تهران - ایرنا - کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مصر به دلیل موضع برلین در قبال حملات رژیم اسرائیل علیه نوار غزه، فعالیت‌های کمیته دوستی پارلمانی آلمان را متوقف کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «المصری الیوم»، این تصمیم در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مصر اتخاذ شد که با حضور «خالد عماره» دستیار وزیر خارجه این کشور به منظور بررسی مواضع مختلف اروپا در مورد جنگ غزه برگزار شده بود.

این کمیته از وزارت خارجه مصر خواست تا زمانی که موضع پارلمان آلمان در قبال جنگ غزه مشخص نشده است، هیچ گونه دیدار و ملاقاتی با اعضای پارلمان آلمان ترتیب ندهد.

در همین حال، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مصر، مواضع هیات پارلمانی فرانسه را که به تازگی از مصر و گذرگاه رفح بازدید کرده است، ستود.

این کمیته همچنین مواضع نمایندگان پارلمان فرانسه را که در آن خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات علیه ساکنان غزه شده اند، شرافتمندانه توصیف کرد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مصر تاکید کرد که گسترش درگیری ها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی پیامدهای منفی بر صلح و امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

اعضای کمیته یادشده از همه پارلمان‌ها خواستند که برای آتش‌بس کامل در نوار غزه، بر رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند.

این اعضا همچنین از دولت ها درخواست کردند که در مرحله کنونی، از ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی خودداری کنند، زیرا در غیر این صورت، اقدام آنها مشارکت در جنایت نسل کشی علیه ساکنان غزه تلقی خواهد شد.

به نوشته المصری الیوم، از زمان آغاز حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، آلمان تعصب مطلق خود را نسبت به این رژیم جنایتکار اعلام کرده و اسلحه و مهمات در اختیار ارتش این رژیم قرار داده است.

همچنین مقامات آلمان از جمله « انگو گرهارتس» فرمانده نیروی هوایی این کشور که هفتم نوامبر با سفر به سرزمین های اشغالی به نظامیان رژیم اسراییل خون اهدا کرد، همبستگی کامل خود را با ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرده اند.

با گذشت یکصد و سی روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نظامیان اشغالگر همچنان جنایت می کنند و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

صهیونیست ها همچنان به کشتار و حملات خود در نوار غزه با تمرکز بر شهر رفح ادامه می دهند و بامداد امروز ۴ حمله هوایی به شرق این شهر انجام دادند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha