روادید تانک روس صادر شد

تهران- ایرنا- دارنده ۲ نشان طلای المپیک کشتی آزاد روسیه روادید مسابقات قهرمانی اروپا در رومانی را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا؛ مسابقات کشتی قهرمانی اروپا از ۲۳ بهمن ماه (۱۲ فوریه) در شهر بخارست رومانی در کشتی فرنگی آغاز شد که با توجه به نزدیک بودن المپیک پاریس، تیم روسیه قصد دارد با تمام قوا در این مسابقات حضور یابد. یکی از غایبان مطرح تیم روسیه در این مسابقات، عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده ۲ نشان طلای المپیک است.

این درحالی است که در کشتی آزاد تنها ویزای عباس‌گاجی ماگومدوف در وزن ۶۱ کیلوگرم، گاجی مراد رشیداف در وزن ۶۵ کیلوگرم و ماگومد کوربانوف در وزن ۹۲ کیلوگرم و نفرات دوم سایر اوزان صادر شده بوده که در این لیست نامی از چهره عنوان‌دار جهانی و المپیکی روسیه دیده نشد.

میخائیل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه در خصوص عدم صدور روادید برای برخی کشتی‌گیران روسی اظهار داشت که از ۳۰ ورزشکاری که قرار است در مسابقات قاره‌ای شرکت کنند، تنها ۱۸ نفر در سه وزن کشتی روادید دریافت کرده‌اند. امیدواریم ویزاهای باقی مانده را در آینده نزدیک دریافت کنیم. در مسابقات قهرمانی اروپا تیم ما در تمامی اوزان نماینده خواهد داشت.

حاجی مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه نیز در این خصوص گفت: تاکنون برای ۷ کشتی‌گیر ما در ۱۰ وزن ویزا داده شده است. هنوز کسی را برای وزن‌های ۵۷، ۷۰ و ۱۲۵ جایگزین نکردیم. به همین دلیل به احتمال زیاد با هفت کشتی‌گیر راهی مسابقات شویم. در وزن ۸۶ کیلوگرم قرار است ارسلان باگایف به جای آرتور نایفونوف اعزام شد، در ۹۲ کیلوگرم ماگومد کوربانوف را داریم و در ۹۷ کیلوگرم اگر ویزای سعدالله اف صادر نشود، علیخان جبرئیلوف جایگزین او می‌شود.

وی افزود: آرتور نایفونوف و عبدالرشید سعدالله‌یف موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند و در مسابقات گزینشی قاره اروپا که روزهای ۵ تا ۷ آپریل در باکو برگزار می شود به روی تشک خواهند رفت.

یکی از اتفاقات جالب توجه در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مربوط به وزن ۱۳۰ کیلوگرم است. جایی که رضا کایالپ دارنده یک نقره و ۲ برنز المپیک و ۱۰ مدال جهانی (۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز) حضور دارد. رضا کایالپ در پیکارهای قهرمانی اروپا ۱۲ مدال طلا و یک نقره کسب کرده و اگر در فینال بتواند امروز سرگئی سمینوف دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از روسیه را شکست دهد، تعداد طلای اروپایی خود را به عدد غیرمنتظره ۱۳ طلا خواهد رساند و از رکورد الکساندر کارلین روسی عبور خواهد کرد. کارلین ۳ طلا و یک نقره المپیک، ۹ طلای جهان و ۱۲ طلای اروپا را در کارنامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha