پیوند توانمندی ۵۲۴ شرکت دانش‌بنیان‌ با نیاز دستگاه‌ها در رویداد «نمادیران»

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور برگزاری نخستین رویداد نمادیران را با هدف توسعه بازار شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: در این رویداد زمینه پیوند میان توانمندی ۵۲۴ شرکت دانش‌بنیان این حوزه با نیازهای اقتصاد غذا و کشاورزی فراهم شده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نخستین گام برنامه نمادیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با هدف به‌هم رسانی طرف‌های عرضه و تقاضا و ارتباط میان دانش‌بنیان‌ها و دستگاه‌ها در حوزه کشاورزی برداشته شد.

برترین‌ دانش‌بنیان‌های بخش‌ کشاورزی و غذا در خانه فناوری و نوآوری ایران حضور یافتند و دستاوردها وتوانمندی‌های خود را عرضه و معرفی کردند. در این رویداد با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی از ۶ محصول دانش بنیان جدید حوزه غذا و کشاورزی رونمایی شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور به تلاش برای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف به ویژه غذا و کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست توسعه بازار شرکت های دانش بنیان از ارکان اصلی فعالیت‌های معاونت علمی است و در این راستا، سلسله برنامه های نمادیران در حوزه های مختلف و به صورت بخشی برگزار می شود.

دهقانی فیروزآبادی برگزاری برنامه نمادیران را با هدف پیوند میان توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و نیاز دستگاه‌ها در موضوعات مختلف بیان کرد و افزود: هدف این برنامه معرفی توانمندی این شرکت ها و بیان دغدغه ها و مشکلات آنها از حیث تامین مالی، مجوزها و سیاست گذاری ها در این حوزه بود. همچنین فضای تعامل میان طرف های عرضه و تقاضا با بیان نیازها و معرفی توانمندی‌ها در قالب نمادیران فراهم شود.

وی با یادآوری برنامه این دوره نمادیران برای حل مشکلات و تسهیل‌گری در مسیر فعالیت دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه غذا وکشاورزی، علاوه بر توضیح محصولات و رونمایی از ۶ محصول جدید در حوزه کشاورزی، افزود: قرار شد کارگروه مشترکی توسط معاونت علمی و وزارت جهاد کشاورزی شکل بگیرد که به صورت منظم و ماهانه، درخواست مجوزهای شرکت‌های دانش بنیان و محصولاتشان را بررسی و پیگیری کرده و این فرایند ارزیابی را تسریع کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ها به حدی از بلوغ رسیده اند که تعاملات و خواسته های آنان از درخواست یک حمایت خاص فراتر رفته و به سطح سیاستی رسیده است. این سیاست ها در موضوعاتی همچون واردات، حمایت از تولید داخل، تامین نیازها از تولیدکنندگان داخلی و... است.

براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، دهقانی فیروزآبادی از دعوت از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در موضوعات غذا و کشاورزی در این رویداد خبر داد و گفت: معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، رویداد نمادیران را با هدف ایجاد پیوند میان دانش بنیان های هر بخش با دستگاه متقاضی مرتبط، طرح ریزی کرده که هر دوره اش در یک‌موضوع برگزار می شود که این دوره ۵۰۰ شرکت دانش بنیان حوزه غذا و کشاورزی نقش آفرینی می کنند که از این میان ۴۷ شرکت برتر به عنوان منتخب شناخته شده اند و ۶ محصول هم از چهار شرکت دانش بنیان رونمایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha