ائمه جماعات ضرورت کنشگری مؤمنان انقلابی در انتخابات را تبیین کنند

تهران- ایرنا- مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری، بر ضرورت نقش ائمه جماعات برای کنشگری مومنان انقلابی در انتخابات تاکید کرد و گفت: این رویکرد سبب رفع بهت زدگی و ایجاد حلقه وصل بین مردم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی روز سه‌شنبه در دومین گردهمایی طلاب و روحانیت تهران درباره نقش ائمه جماعات در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که حضور مردم و ائمه جماعات در پیش از انقلاب سبب سرنگونی رژیم شاه شد. در دفاع مقدس هم مردم پای کار آمدند که به پیروزی رسیدیم.

مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری افزود: در این زمان هم رهبر معظم انقلاب فرمودند که طلاب و اهل تحقیق باید وارد میدان شوند تا پیام لازم را به مومنان جوان و انقلابی برسانند و این جوانان هم این پیام را به مردم منتقل کرده و سبب تبیین اهمیت مشارکت مردم در انتخابات شوند.

صلح میرزایی با بیان اینکه برخی از مردم ممکن است از عملکرد یا رفتارهای مسوولان ناراضی باشند، تصریح کرد: اما طلبه ها و ائمه جماعات به دلیل ارتباطی که با عموم مردم دارند، باید مردم را به مشارکت انتخاباتی دعوت کنند و اهمیت فضای انتخابات را توضیح داده و در ادامه مؤمنان انقلابی را به کنشگر بودن در فضای انتخابات دعوت کنند.

وی دعوت مردم به مشارکت در انتخابات توسط مؤمنان انقلابی در فضای کنونی کشور را ضروری دانست و یادآور شد: جوانان انقلابی هم این رویکرد را به سایر مردم منتقل خواهند کرد. اما می بینیم که ائمه جماعات شاید در این عرصه فعالیت کمی دارند و فقط به وظیفه خود برای مشارکت در انتخابات توجه دارند.

مدیر تولید محتوای انتشارات انقلاب اسلامی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در روزهای باقیمانده تا انتخابات باید ائمه جماعات، بهت زدگی بین برخی از مؤمنان را درک کنند و نسبت به رفع آن اقدام کرده و تلاش کنند با حلقه وصلی که بین مؤمنان ایجاد می کنند، حرکت عمومی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای مشارکت در انتخابات ایجاد شود.

همچنین در این همایش حجت الاسلام سید محمد آقامیری رئیس دفتر روحانیت شورای ائتلاف در سخنانی کوتاه گفت: در شورای ائتلاف، دفتر روحانیت تشکیل شده تا ارتباط موثری با گروه های جهادی و مردم برقرار شود. چرا که دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان برگزار می شود و ائمه جماعات می توانند در این مسیر نقش بسیار راهگشایی ایفا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha