نشریه ریاضی دانشگاه امیرکبیر در پایگاه اطلاعاتی دوآج نمایه شد

تهران- ایرنا- نشریه دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نام نشریه «ریاضی و رایانش» (AUT Journal of Mathematics and Computing) در پایگاه نشریات دسترسی آزاد یا دوآج/ DOAJ نمایه شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجله دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه علاوه بر نمایه در پایگاه اطلاعاتی بین‌المللی و انگلیسی/ Directory of Open Access Journals DOAJ موفق به کسب رتبه الف یا چارک اول/ Q۱ در سامانه ارزشیابی مجلات وزارت علوم و تحقیقات و فناوری هم شد.

بر اساس این گزارش، مجله دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و اولین نسخه این نشریه در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسید. این نشریه تا سال ۱۴۰۲ هر ۶ ماه یکبار چاپ می‌شد، اما از سال ۱۴۰۲ هر سه ماه یکبار چاپ می شود و هدف آن فراهم ساختن زمینه‌ای برای چاپ مقاله محققان در زمینه‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر است. همچنین اعضای هیات تحریریه این نشریه از برترین محققان در داخل و خارج از کشور هستند.

تمام مقالات ارسالی به این نشریه به زبان انگلیسی است که پس از داوری مقالات توسط متخصصان این رشته و در صورت تایید از نظر کیفیت ارائه، نوآوری، روشنی مطالب و تناسب آن با اهداف مجله به چاپ می‌رسند.

از دیگر اهداف این نشریه تلاش برای ارتقای پیشرفت‌های علمی و ایجاد فرصت برای پژوهشگران در جهت طرح ایده‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود است. انتشار به موقع و به صورت دسترسی آزاد از اهداف مهم دیگر این مجله محسوب می‌شود. نشریه دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سردبیری دکتر عبدالرسول پورعباس و مدیر مسئولی دکتر مهدی رستمی هدایت می‌شود.

به گزارش ایرنا، پایگاه نمایه‌سازی دسترسی آزاد/ DOAJ، پایگاهی است که نشریات با قابلیت دسترسی باز را در اختیار محققان قرار می‌دهد. این پایگاه در سال ۲۰۰۶ و با نمایه کردن ۳۰۰ نشریه کار خود را آغاز کرد. هدف این پایگاه افزایش شفافیت، دسترسی، استفاده و ضریب تاثیر، دسترسی راحت‌تر و تسهیل‌شده محققان در سطح جهان فارغ از زبان و جغرافیا اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha