انتشار ۲ هزار مقاله "آی‌اس‌آی" توسط دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر

تهران- ایرنا- رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر از انتشار قریب به ۲ هزار مقاله ISI از سوی اساتید و پژوهشگران این دانشکده خبر داد و گفت: ٤٠٠ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری، حدود ۱۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای بین‌المللی، حدود ۳۰ محقق پسادکتری در این دانشکده فعال هستند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، داریوش کیانی روز سه شنبه با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد دروس هر دانشجوی کارشناسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر ارائه می‌شود، اظهار داشت: این دروس شامل ریاضی یک، ریاضی دو، برنامه نویسی، ریاضیات مهندسی، محاسبات عددی و آمار و احتمال مهندسی است و این یکی از دلایلی است که دانشکده‌ ریاضی و علوم کامپیوتر فضایی پویا با تعاملات بسیار بالا دارد.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به این که دروس مذکور که تحت عنوان دروس سرویس شناخته می شوند، در این دانشکده برای همه رشته‌ها به صورت هماهنگ ارائه و ارزشیابی می‌شود، افزود: به همین خاطر، امکان سنجش و ارزشیابی عادلانه دانشجویان دانشکده های مختلف برای برخی موارد مهم آموزشی مانند تغییر رشته یا دو رشته‌ای شدن وجود دارد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح "تام" از حدود یک سال پیش در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر آغاز شده است. هدف از این طرح، هماهنگی هر چه بیشتر در ارکان گوناگون دروس سرویس، به ویژه سیستماتیک کردن ارزشیابی مستمر دانشجویان، ساماندهی و تقویت هر چه بیشتر تدریس‌یاری است. این طرح در حال حاضر به اندازه قابل توجهی به بهره گیری بهتر از پتانسیل دانشجویان علاقه مند و توانمند تحصیلات تکمیلی و حتی دانشجویان واجد شرایط کارشناسی از همه دانشکده ها منجر شده است.

انتشار ۲ هزار مقاله "آی‌اس‌آی" توسط دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر تاکید کرد: در دو سال گذشته هشت عضو هیات علمی نخبه و جوان دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر تبدیل وضعیت شده‌اند. با وجود شرایط سخت معیشتی به خصوص برای اساتید جوانتر، این افراد نخبه با عشق و علاقه و مسئولیت پذیری بالا در حال خدمت به کشور عزیزمان و تعلیم و تربیت نسل آینده هستند.

کیانی تصریح کرد: در حال حاضر، حدود ٤٠٠ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری، حدود ۱۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای بین‌المللی، حدود ۳۰ محقق پسادکتری در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر فعال هستند.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا، کنفرانس‌های‌ بین‌المللی مجازی ماهانه با تعداد مخاطب بالا از داخل و خارج کشور برگزار شده است. به علاوه، کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و خودرو هوشمند که در آن دو تن از وزرا نیز حضور داشتند، کنفرانس نظریه گروه‌ها و کنفرانس سالانه انجمن منطق طی ماه های اخیر در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر برگزار شده اند. چنین مواردی حاکی از جایگاه و اعتبار ویژه دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جامعه علمی کشور است.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره برون دادهای علمی این دانشکده بیان کرد: قریب به ۲ هزار مقاله ISI از سوی اساتید و پژوهشگران این دانشکده منتشر شده است. البته تعداد مقالات لزوما ملاک کیفیت نیست، ولی خوشبختانه همکاران گرامی ما در دانشکده نسبت به عمق و کیفیت علمی مقالات نگاه ویژه ای دارند.

وی گفت: قرار است طرح‌های مهمی، به ویژه مرتبط با هوش مصنوعی، به پشتوانه چند وزارتخانه در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر اجرا شود. دانشکده ما در خصوص قراردادهای صنعتی و پژوهشی بسیار فعال و پویا بوده است. برای مثال، در دو سال اخیر حدود ۲۰ قرارداد صنعتی داشته‌ایم. شاخه های تحقیقاتی گوناگون ریاضیات و علوم کامپیوتر در عموم صنایع کاربرد دارند. یکی از چالش های موجود یافتن زبان مشترک بین پروژه‌های دانشگاهی و نیاز صنایع است.

کیانی افزود: از دیگر افتخارات دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر بهره مندی از وجود ارزشمند دانشمندان پراستناد کشور و دانشمندان برتر ISC، برندگان جوایز میرزاخانی و رجبعلی پور و برندگان گرنت های بسیار معتبر بین المللی از بنیادها و موسسات بنام کشورهایی مانند سوئد، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، برزیل، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه و همچنین سخنرانان مدعو در چندین رویداد معتبر بین المللی است.

وی در خصوص افتخارات دانشجویی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر گفت: دانشجویان دانشکده همواره در رویدادها و رقابت های معتبر دانشجویی داخلی و بین المللی بسیار خوش درخشیده اند و موجب افتخار و مباهات دانشکده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده اند. از این میان، می توان المپیاد دانشجویی ریاضی، مسابقات ریاضی انجمن ریاضی ایران، مسابقات جهانی ریاضی IMC، مسابقات جهانی برنامه نویسی ACM و مسابقات جهانی رباتیک فیرا را نام برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha